Diskontní řetězec Lidl chce zaútočit na zavedený trh s auty. V Německu začal kromě potravin, oblečení a dalších věcí ve slevě nabízet i Fiat 500 na operativní leasing. Ceny jsou výhodné, ale nabídka vozů je zatím omezená. Jde především o marketing, podotýká německý ekonomický deník Handelsblatt.
Řetězec Lidl v Německu v pondělí zařadil do své nabídky i auta. Prostřednictvím internetového obchodu mohou zákazníci objednávat vozy Fiat 500 v několika variantách na výhodný leasing od 89 eur (zhruba 2300 korun) měsíčně. Kompletní balíček zahrnující i údržbu, zimní pneu a pojištění pak stojí 165 eur (zhruba 4200 korun) za měsíc.
Řetězec slibuje, že nákup auta se dá zvládnout během 15 minut včetně kontroly finančního zázemí zákazníka. Ale dál už to poněkud drhne - auto si zákazníci nevyzvednou na parkovišti před prodejnou, ani ho nedostanou druhý den, musí si na něj počkat až tři měsíce. První nabídka je navíc omezena na 1000 vozů.
Nákup probíhá prostřednictvím jednoduchého formuláře, ve kterém je možné vybírat mezi červeným, černým, šedým a bílým fiátkem. Zájemce si zvolí také dobu leasingu a roční nájezd, podle toho se odvíjí výsledná měsíční splátka.
Všechna auta mají pod kapotou motor 1.2 s výkonem 69 koní, ve výbavě nechybí klimatizace, kožený multifunkční volant, zadní parkovací senzory a multimediální systém.
Nabídka je výsledkem spolupráce Lidlu s berlínským startupem Vehiculum, bankou Santander a dealerskou sítí Autohaus König. Ta už nabízela Renaulty Clio prostřednictvím globálního e-shopu Amazon.
Podle deníku Handelsblatt jde o zajímavou inovaci a zjednodušení systému uzavírání leasingových smluv, které je u běžných dealerů aut pořád většinou hodně složité. Akce může také zatlačit na ceny u běžných prodejců.
Jinak se ale jedná hlavně o marketingovou akci: Startup Vehiculum, který se zabývá srovnáváním nabídek leasingu v Německu, by se rád posunul od firemních zákazníků i k široké veřejnosti.
Jestli bude Lidl v prodeji aut pokračovat a případně rozšíří nabídku o jiné vozy nebo ji pustí i do jiných zemí, se rozhodne podle výsledků pilotního testu.
Handelsblatt upozorňuje i na případ z roku 2017, kdy koncern PSA rozjel podobnou marketingovou akci s firmou Sixt Leasing a mobilním operátorem 1&1. Jeho zákazníci si mohli pořídit k vybranému paušálu na velmi výhodný leasinq Peugeot 208 za měsíční splátku 99,99 eura.
Akce se ale vymkla kontrole, obrovský zájem předčil očekávání a rozlítil oficiální prodejce vozů, kteří přišli o kšefty. Zpackanou akci odnesli v Německu čtyři vrcholní manažeři PSA vyhazovem.