Autonovinky

Nejošklivější auto hlásí návrat. Snad se tentokrát designérům povede lépe

Nejošklivější auto hlásí návrat. Snad se tentokrát designérům povede lépe
Zdroj: Fiat

Když se řekne nejošklivější auto historie, tenhle model vás určitě napadne hned mezi prvními. Fiat Multipla. Byl to velmi praktický, ale designově velmi nepovedený model určený početným rodinám, který italská automobilka vyráběla v letech 1998 až 2010. A teď prý hodlá název Multipla znovu oživit. A podobných comebacků chystá hned několik.

Na veřejnost pronikly plány italského Fiatu na několik příštích let a jsou to plány dost zajímavé. Obzvláště z nich vyčnívá název jednoho z budoucích modelů. Fiat, který patří do koncernu Stelantis, pro něj totiž zvažuje jméno Multipla.

Šlo by tak o reinkarnaci modelu z přelomu milénia, který se ale Italům po designové stránce moc nepovedl, a to ani zevnitř a už vůbec ne zvenku. Velmi praktické MPV pro početné rodiny "vyhrálo" řadu nelichotivých anket a rychle se zařadilo mezi vůbec nejošklivější auta historie.

Zdroj: Fiat

​V roce 2004 prošlo faceliftem, který ho zbavil největších designových podivností, ale pověst už mu moc nevylepšil, a v roce 2010 výroba definitivně skončila.

Nová Multipla ale bude mít s tou předchozí pramálo společného. Jak píše portál Motor1, mělo by jít o elektrické auto postavené na prodloužené nízkonákladové platformě CMP koncernu Stellantis, kterou má sdílet i budoucí nová generace Pandy. Nová, čistě elektrická Panda prý vyjede v roce 2024, Multipla ještě ve stejný rok nebo o rok později.

Třaskavé informace přinesl portál Passione Auto Italiane a instagramový blog Fiat Gazette s odkazem na rozpracovanou strategii přímo z automobilky. Podle vynesených interních informací je název Multipla skutečně ve hře, byť není ještě definitivně potvrzen.

Má jít o zhruba 4,4 metru dlouhé SUV, které na trhu nahradí stávající modely Fiat 500X a Tipo.

Související obsah

​Multipla se má montovat v Turecku, podle některých zdrojů dokonce na Slovensku, v trnavské fabrice Stellantisu.

Fiat už s elektrifikací "šestistovky" experimentoval v letech 1999 až 2002, tehdy se ale reinkarnace původního malého modelu nepovedla – celkem se prodalo méně než 300 exemplářů. Každopádně Fiat avizoval, že chce být do roku 2027 čistě elektrickou značkou.

Stejně jako nová Panda a Multipla, i nový Fiat 600 by měl stát na modulární platformě CMP sdílené mezi všemi značkami koncernu Stellantis, takže by technicky šlo o příbuzné Opelu Mokka, Jeepu Avenger nebo Peugeotu 2008.

Související obsah

​Další staronový název má nést maličký elektromobil příbuzný s Citroënem Ami. Fiat pro něj prý chystá jméno Topolino, což bylo malé městské auto vyráběné mezi lety 1936 až 1955.

I Multipla se ostatně vyráběla už v 50. a 60. letech minulého století, tenkrát jako roztomilý minivan, jedna z verzí dvoudveřového Fiatu 600.

Zdroj: Profimedia

vak, TN.cz
Voyo

Sledujte Televizní noviny ve full HD a bez reklam na Voyo.cz

K tématu Autonovinky

Důležité Události