Pod vozem se objeví bílý dým a během necelé minuty následuje exploze. Vše je najednou v plamenech. Záběry z bezpečnostní kamery zveřejněné na čínské sociální síti Weibo zachycují nenadálý výbuch elektromobilu Tesla Model S ve veřejných garážích v Šanghaji.
Tesla opakuje, že její auta jsou mnohem méně náchylná ke vznícení než běžné vozy se spalovacími motory. Na sociálních sítích se ale šíří krátký záznam dalšího incidentu, který tohle tvrzení amerického výrobce zpochybňuje.
Nejnovější video z garáže v Šanghaji zachycuje i vteřiny před tím, než se poprvé objeví dým. Pak uběhne 45 vteřin, kouř nejdřív ustává, pak se vyvalí znovu s mnohem větší intenzitou. Následuje exploze a elektromobil Tesla Model S je v plamenech.
Update: I just obtained the Full Version of the CCTV footage of the Model S Fire in Shanghai, China. Closer look instead of the one I posted before, full 45 seconds of smoke before it caught on fire. I hope @Tesla can release the investigation report ASAP. pic.twitter.com/PzPB4O46zq
— Jay in Shanghai (@ShanghaiJayin) 22. dubna 2019
Automobilka okamžitě reagovala, na místo prý vyslala vlastní tým, aby okolnosti vyšetřil. “Spolupracujeme s příslušnými úřady, abychom zjistili fakta,“ doplnila Tesla v krátkém prohlášení.
Při výbuchu nebyl nikdo zraněn. Následný požár ale zničil jak Model S, tak dvě vedle stojící auta.
Aftermath hopefully we will hear from Tesla what truly happened. pic.twitter.com/DuFi0pW9dk
— Jay in Shanghai (@ShanghaiJayin) 21. dubna 2019
Záznam se od nedělního večera bleskově rozšířil a znovu vyvolal spoustu spekulací a obav. Mnozí majitelé vozů Tesla žádají vysvětlení. "Incident mě naučil jednu věc: od teď už nikdy nezaparkuju vedle Tesly," komentuje na síti jeden z uživatelů.
Není to poprvé, kdy se na veřejnost dostaly záběry hořící nebo už zcela vyhořelé Tesly. V předchozích případech ale šlo o auta, která začala hořet buď za jízdy, nebo po havárii, upozorňuje web televize CNN.
Čína je pro Teslu nesmírně důležitým trhem, na kterém utrží ročně zhruba 2 miliardy dolarů, což znamená pětinu celkových tržeb. Automobilka chce v zemi dál posilovat, v Šanghaji staví novou obří továrnu, která by měla dodávat každý rok půl milionu vozů. Zároveň se však americká společnost musí potýkat se silnou čínskou konkurencí a kolísající ekonomikou.