Škoda Superb prošla faceliftem a míří na český trh s novým ceníkem. Všichni autorizovaní dealeři už začali přijímat rezervace.
Škoda chce u modernizovaného Superbu vylepšit poměr cena-výkon. Ruší tak očesanou nejnižší výbavu, naopak do těch vyšších přidává atraktivní prvky navíc.
Superb tak už nevyjede s dosavadní základní výbavou Active. Ceník tak začíná úrovní výbavy Ambition, do které přibyl barevný displej mezi budíky v přístrojovém panelu, LEDkové světlomety i mlhovky, bezklíčové startování či LED lampička v zavazadlovém prostoru.
Nejlevnější Škoda Superb s motorem 1.5 TSI/110 kW ACT ve výbavě Ambition tak stojí 689 900 korun, což je o 35 tisíc méně než doposud.
Do vyšší výbavy Style Škodovka přidala adaptivní tempomat do 210 km/h, infotainment s osmipalcovým displejem a navigací, parkovací kameru, bezklíčové startování a odemykání s ochranou proti krádeži nebo pádla pod volantem pro přeřazení automatu.
Cena Superbu s pohonnou jednotkou 1.5 TSI/110 kW ACT ve výbavovém stupni Style začíná na částce 739 900 korun. Oproti dosavadnímu ceníku je to o 45 tisíc méně.
Největší “slevu“ nabízí Škoda u sportovně laděného provedení Sportline. S motorem 2.0 TSI/200 kW, pohonem 4x4 a automatickou převodovkou DSG stojí o 69 tisíc méně než dosud. V základní výbavě má všechny prvky z výbavy Style a navíc například úplně nové Matrix-LED hlavní světlomety, zadní světla s animovanými ukazateli změny směru jízdy nebo elektrické víko zavazadlového prostoru s virtuálním pedálem.
Naopak vrcholná verze s top výbavou L&K zdraží o 21 tisíc korun. Ve standardu ale má nově například ventilaci předních kožených sedadel, vyhřívaný volant, virtuální kokpit a z bezpečnostní výbavy mimo jiné asistent jízdy v pruzích (Lane Assist), rozpoznání dopravních značek (Travel Assist) a asistent při jízdě v koloně v kombinaci s DSG převodovkou
Příplatky za karoserii Combi (30 tisíc), automatickou převodovku DSG (64 tisíc) a pohon 4x4 (65 tisíc) zůstávají ve stejné výši jako dosud. Výbavu si můžou zákazníci doplnit o příplatkové pakety.
Ceny pro modernizovaný Superb
Ambition 1.5 TSI s manuálem 689.900 Kč
Ambition 2.0 TDI s manuálem 739.900 Kč
Style 1.5 TSI s manuálem 739.900 Kč
Style 2.0 TDI s amnuálem 789.900 Kč
Sportline 2.0 TDI s manuálem 839.900 Kč
Sportline 2.0 TSI 4x4 s automatem 1.073.900 Kč
L&K 2.0 TDI s manuálem 934.900 Kč
L&K 2.0 TSI 4x4 s automatem 1.168.900 Kč
Scout 2.0 TDI 4x4 s automatem 1.019.900 Kč
Scout 2.0 TSI 4x4 s automatem 1.078.900 Kč
Novinkou je Superb v offroadové úpravě Scout. Jeho cena začíná na částce 1 019.900 korun za turbodiesel 2,0 TDI/140 kW 4x4 s automatickou převodovkou DSG.
Se silnějším benzínovým motorem 2,0 TSI/200 kW 4x4 s automatickou převodovkou DSG stojí Superb Scout 1 078.900 korun.
Modernizace Superbu přinesla hodně citlivé zásahy do designu. Maska chladiče je větší, má dvojité lamely a sestupuje níže do nárazníku. Vůz dostal nová světla, upravené ambientní osvětlení interiéru a na zádi nápis Škoda místo tradičního loga. V nabídce přibyly nové barvy karoserie a nové designy kol.
Uvnitř přibyly chromové aplikace na palubní desce i výplních dveří a jiné čalounění sedadel ve výbavových stupních Ambition a Style. A také další tři simply clever řešení. Nový zvětšený Phone Box umožňuje bezdrátové nabíjení chytrých telefonů a zesílený signál z vnější antény. Poprvé u značky Škoda je k dispozici prostorový organizér v zavazadlovém prostoru pod dvojitou podlahou. A přibyl flexibilní organizér s posuvnou zajišťovací tyčí na dvojité podlaze, který je dodáván na přání. Variabilní dvojitá podlaha zavazadlového prostoru je dostupná jen pro karosářskou variantu Combi.
Kromě příplatkových chytrých světlometů má Superb další dva asistenční systémy. Prediktivní tempomat nově zpracovává kromě údajů kamery v čelním skle i data z navigačního systému a s předstihem upravuje rychlost třeba před zatáčkou nebo před rychlostním omezením.
Škoda představila i verzi Super iV s plug-in hybridním pohonem. Ten bude možné objednat ve třetím čtvrtletí letošního roku. Zážehový agregát 1.4 TSI/115 kW a elektromotor o výkonu 85 kW poskytnou maximální systémový výkon 160 kW (218 k). Dojezd v čistě elektrickém módu činí až 55 km, celkový dojezd v kombinovaném režimu se spalovacím motorem se pohybuje kolem 850 km.
Superb iV bude k dispozici ve všech aktuálně nabízených výbavových stupních a jeho výroba se v závodě v Kvasinách rozběhne letos na podzim. První plug-in hybrid v historii značky bude uveden na tuzemský trh začátkem roku 2020. Ceny by měly být známy letos na podzim, stejně jako u elektromobilu Citigo.