Ukazuje budoucí vývoj, ale inspirován je minulostí. Hyundai představuje koncept designového elektromobilu s označením “45”.
Obrázek, který zveřejnila automobilka Hyundai, na první pohled připomíná legendární DeLorean DMC-12, vůz ze začátku osmdesátých let, který si zahrál i ve filmu Návrat do budoucnosti:
Jenomže snímek od Hyundai nezobrazuje předek, nýbrž zadní část vozu. A co že to má být? V Hyundai tomu říkají “45” - koncepční vůz, který prý ztělesňuje budoucí směr vývoje automobilového designu. Elektromobil, který korejská automobilka slavnostně odhalí 10. září na autosalonu IAA ve Frankfurtu nad Mohanem. Má to být hvězda její expozice.
“Progresivní studie je symbolickým milníkem vývoje designu budoucích elektromobilů Hyundai. Design nového koncepčního vozu vychází z progresivního přístupu, který rozvíjí designérský styl ”Smyslné sportovnosti“ značky Hyundai,” uvedla automobilka k první fotce zádě nového konceptu.
Podobnost s přední maskou DeLoreanu přitom není zase tak mimo. Hyundai se skutečně vrací do minulosti. Inspirací pro zajímavý koncept byl totiž první model značky ze 70. let 20. století.
Vůbec prvním automobilem, který v Hyundai vyrobili, byl licenční Ford Cortina v roce 1968. První vlastní model ale sjel z linek o šest let později, jmenoval se Pony. Automobilka ho poprvé představila na turínském autosalonu v roce 1974. Před 45 lety. Proto nese nový elektrický koncept označení “45”.
Za designem Pony stálo slavné studio ItalDesign Giorgetta Giugiara. Pětidveřový hatchback měl poněkud konzervativní styl. Ale v ItalDesign vytvořili i mnohem odvážnější studii - Pony Coupé. Experiment měl za úkol přilákat ke korejské značce pozornost.
A jsme zase u DeLoreanu - studio ItalDesign samo přiznává, že právě úspěšný koncept Pony Coupé byl pro DeLorean největším zdrojem inspirace.
Experiment inspiruje i po 45 letech. Podle těch tvarů mohlo být předlohou pro nový elektrický koncept “45” mnohem více Pony Coupé než sériové Pony. Nový vůz samozřejmě dostane modernější styl a také pás LED diod na zádi elektrického konceptu je spíš odkazem na budoucnost.
Koncept “45” bude v centru expozice, kterou Hyundai staví pod heslem Style Set Free. Automobilka chce ve Frankfurtu zahájit novou éru - kromě elektrických pohonů a designu budoucnosti představí i další plánované inovace automobilové techniky a začlenění lifestylových aplikací.
Hyundai kromě toho do Frankfurtu přiveze i novou generaci malého městského hatchbacku i10 a speciální edici hot hatche i30 N. Snížený a odlehčený Project C by měl být vůbec nejvýkonnějším hatchbackem korejské značky.