Americký gigant General Motors vrací do hry legendární Hummer. Obrovitý off-road dorazí jako elektromobil s neuvěřitelnou silou. Oficiální premiéra je naplánovaná na 20. května, téměř přesně deset let poté, co z výrobní linky sjely poslední původní vozy Hummer H3.
Pohon všech kol, elektrické motory a hlavně výkon 1000 koní (735 kW) a šílených 15.600 N.m točivého momentu!! Nový Hummer bude nejspíš ještě větší monstrum než ten původní. Koncern General Motors docela šokoval…
Legendární vůz vstává z mrtvých jako čistě elektrický pick-up pod značkou GMC, která v rámci General Motors vyrábí SUV, dodávky a nákladní automobily.
GMC na moderní verzi láká hned několika upoutávkami, další ukázka má proběhnout během nedělního Super Bowlu. Moderní design zatím prozrazuje jen pohled na přední masku nové verze Hummeru s výrazným logem.
Američané slibují, že se budou co nejvíc držet původního hranatého vzhledu. Ta největší změna určitě proběhne pod kapotou, i jako mohutný elektromobil má však Hummer umět vystartovat z nuly na 100 km/h za neuvěřitelné tři vteřiny.
Další detaily bude GMC jistě dávkovat postupně. A to až do 20. května, kdy se chystá oficiální představení vozu. Na trh se Hummer dostane až o rok později. Vyrábět je bude montážní závod Detroit-Hamtramck, první fabrika GM, která se specializuje na elektrické vozy.
Jestli má v podobných těžkých monstrech elektrika smysl? Střízlivým pohledem spíš ne, ale Američané prostě obrovská auta milují, takže jim je automobilky hodlají dávkovat i v elektrické éře. Důkazem budiž Cybertruck od Tesly či Ford F-150 Electric.
Původní Hummer vznikl z vojenského vozidla HMMWV “Humvee” po válce v Perském zálivu. Verze H1 byla vycházela z armádního vozu, pozdější varianty H2 a H3 už byly menší a čistě civilní. Konec Hummeru přišel s bankrotem General Motors v roce 2009, proběhlo pár pokusů o prodej známé značky, ale nebyly úspěšné.
Na jaře 2010 bylo definitivně oznámeno ukončení produkce a na zbývajících 2.200 vozidel automobilka poskytla velké slevy. Dosud poslední Hummer H3 sjel z výrobní linky 24. května 2010.