Chataři a chalupáři mají na své vozy různé nároky - někomu stačí malé auto, pro někdo je nezbytné velké. Někdo má příjezd k chatě či chalupě snadný, jiný potřebuje pohon všech kol. Podle těchto kritérií jsme seřadili naše tipy.
"Trávení volného času na chatách a chalupách zažívá v dnešní době boom. Majitelé rekreačních objektů jsou u nás velkou zákaznickou skupinou. Mnozí z nich své objekty pronajímají a na cestách tráví hodně času. Výběr správného vozu je pro každého chalupáře velmi důležitý," říká Filip Kučera z Auto ESA.
Malé auto, snadný příjezd
V tomto případě je výběr modelů skutečně široký. Segmentu malých aut dominuje Škoda Fabia ve všech třech generacích (1999, 2007, 2014). Na výběr jsou karoserie hatchback, kombi a vzácný sedan. Mnoho vozů kombi je vybaveno střešními ližinami.
Cenový rozdíl mezi krátkou a dlouhou verzí byl u nového vozu 20 tisíc korun, ovšem u ojetin se stírá. Vybírat je možné široké škály benzínových a naftových motorů.
První generace je k dostání v cenové relaci od 15 do 60 tisíc korun. Druhá generace se prodává v rozmezí od 40 do 130 tisíc korun. Modely poslední třetí generace jsou nabízeny v cenách od 110 do 325 tisíc korun.
Malé auto, obtížný příjezd
Mezi malými čtyřkolkami na českém trhu ojetin vede značka Suzuki, především její model SX4. Karoserie připomíná zčásti hatchback a zčásti SUV s ližinami na střeše. Modely s pohonem všech kol mají vyšší světlou výšku. V běžném provozu vůz pohání přední náprava Zadní se připojuje automaticky. V režimu “lock” je točivý moment rozdělován mezi nápravy v poměru 50:50. V nabídce jsou vozy z roku 2008-2013 s benzínovými motory 1.6 litru nebo naftovými 1.9 litru. Cenový rozptyl je 80 až 160 tisíc korun.
Zajímavá jsou i malá SUV Suzuki Vitara s podobnými motory. Modely z roku 2000-2017 stojí od 75 do 300 tisíc.
Velké auto, snadný příjezd
Pro tento účel se hodí vozy kombi a MPV s pohonem přední nápravy. Mezi kombíky dominuje Škoda Octavia Combi ve třech generacích (1996, 2004, 2013). Kombíky jsou často vybaveny střešními ližinami a tažným zařízením. Vozy první generace stojí v autobazarech od 25 do 75 tisíc korun. Druhou generaci pořídíte od 40 do 200 tisíc. Ceny ojetých oktávek třetí generace se pak pohybují od 130 do 600 tisíc.
Mezi velkými ojetými vozy MPV je největší výběr u modelu Ford S-MAX. Ve dvou generacích (2006, 2015) je k mání v cenovém rozpětí od 60 do 450 tisíc, převážně s naftovými motory. Podobně jako Opel Zafira, Citroen C4 Picasso nebo Peugeot 5008.
Velké auto, obtížný příjezd
Zde se budou nejvíc hodit kombi a SUV s pohonem všech kol. Mezi kombíky s pohonem 4x4 je největší výběr u Octavie Combi od 50 do 400 tisíc korun ve třech výše uvedených generacích.
V závěsu v počtu nabízených modelů je SUV Volkswagen Tiguan ve dvou generacích (2007, 2016) v cenách 160 do 600 tisíc korun.
Také Škoda Yeti je s pohonem všech kol je silně zastoupena v cenách od 100 do 360 tisíc korun.
Velký výběr mezi SUV 4x4 nabízejí také modely Ford Kuga, Hyundai ix35, Kia Sportage, Nissan Qashqai, Honda CRV, Mitsubishi ASX nebo BMW X3.
"S velkým výběrem vozů nabízíme zákazníkům také nadstandardní jistoty. Pokud by například zjistili, že vůz neodpovídá jejich chalupářským potřebám, mohou jej u nás do 10 dnů vyměnit za jiný, a to bez udání důvodu,” doplňuje Filip Kučera Auto Esa.