Bavorská automobilka si pro svoji novou reklamu na BMW řady 4 Coupé zvolila zvláštní kombinaci. Za volant luxusního sporťáku posadila mladého řidiče, který by nejspíš ani neměl mít papíry. A nechala ho za volantem pořádně vyřádit. Ve spojení s mladými nevybouřenými piloty přitom BMW nemá zrovna dobrou pověst. Nicméně nutno dodat, že reklama je to vtipná… Podívejte se sami.
Kolikrát už jsme od dopravních expertů slyšeli, jak jsou mladí nevyjěždění zelenáči na silnicích nebezpeční. Kolikrát už jsme se mohli přesvědčit o tom, že BMW je oblíbenou značkou agresivních nezodpovědných mladíků. A kolikrát už tahle kombinace vedla k vážným nehodám…
BMW teď trochu zvláštně přesně na takovou kombinaci sází v nové kampani na nejnovější sportovní dvoudveřové kupé řady 4. Do hlavní role videa obsadilo mladíka, který právě sotva absolvoval zkušební jízdu v autoškole.
Je to šílený řidič, nejspíš by si zasloužil od zkoušky vyhodit. Ale instruktor nad ním se sebezapřením přimhouří oko. Zelenáč právě splnil podmínky pro nový řidičák, i když má odřené uši i kola.
V tu chvíli se na scéně objevuje luxusní novinka mnichovské značky - sportovní BMW řady 4 Coupé, které proslavily obří ledviny na přední masce.
Mladík se nechá zlákat, sedá za volant a k údivu instruktora začne předvádět neuvěřitelný drift. Z ňoumy se rázem stává závodní jezdec. "Za tím správným volantem je ale rázem všechno úplně jinak…" vzkazuje automobilka.
BMW videem propaguje inteligentní systémy řízení a elektronický posilovač řízení BMW Electronic Power Steering. "Udělá z každého řidiče lepšího řidiče," dodává, když mladý řidič v autě mizí z parkoviště. Sám se diví, co právě za volantem dokázal…
"S BMW nemusíte být zkušeným řidičem, abyste řídil jako profesionál. Buďte sebevědomí, vyrazte ven a užijte si vzrušení," píše automobilka v oficiálním komentáři.
Co myslíte, povedl se BMW tento slogan?
BMW tvrdí, že díky nejmodernější technice má řidič za volantem nového kupé "čirou radost z jízdy". O tom vůbec nepochybujeme!
Dokonalé předpoklady pro sportovní jízdu
V reklamě "hraje" vrcholný model BMW M440i xDrive Coupé se zážehovým řadovým šestiválcem o výkonu 374 koní (275 kW). Pro sportovní jízdu má dokonalé předpoklady: rozložení hmotnosti mezi nápravy 50:50, dodatečné výztuhy karoserie, precizně naladěný podvozek s progresivními tlumiči, M sportovní brzdy a M sportovní diferenciál.
Motor je vybaven lehčími písty a ojnicemi, dvoukomorovým turbodmychadlem s nepřímým chlazením stlačeného vzduchu a vodou chlazenými výfukovými svody integrovanými do hlavy válců. Ze zdvihového objemu 3 litry generuje maximální výkon o 48 koní vyšší než nejvýkonnější modelová varianta předchozí generace.
Celkový výkon umožňuje zrychlení z 0 na 100 km/h za 4,5 sekundy. A přísun dynamiky doprovází výrazný zvukový projev standardně dodávaného M sportovního výfukového systému.
Nové BMW M440i xDrive Coupé je vybaveno mild hybridní technologií. Použitím výkonného 48V startér-generátoru a druhé baterie umožňuje generovat a ukládat mnohem více původně kinetické energie. Tato energie se používá nejen k napájení elektrických systémů vozu, ale také ke zmenšení zatížení spalovacího motoru a zvýšení jeho výkonu pro dynamičtější předjíždění nebo rozjezd.
Chytré řízení a precizní ovladatelnost
Variabilní sportovní řízení nabízí větší preciznost. Elektrický posilovač řízení Servotronic, upravuje svoji činnost v závislosti na rychlosti jízdy. Variabilní sportovní řízení je součástí M sportovního podvozku a Adaptivního M podvozku. Díky poměru měnícímu se podle velikosti rejdu se přizpůsobuje změnám úhlu natočení volantu. Menším převodem kolem středové polohy volantu zajišťuje suverénní stabilitu v přímém směru a současně větším převodem při natočení volantu zajistí obratnost v zatáčkách i komfortní manévrování při parkování.
Mezi funkce stabilizačního systému DSC (Dynamic Stability Control) patří nejen protiblokovací systém ABS a dynamická kontrola trakce DTC, ale také řada funkcí pro zajištění stabilního chování a asistent rozjezdu. Jeho součástí je i funkce Performance Control, která novému BMW řady 4 Coupé propůjčuje agilnější ovladatelnost tím, že podle situace mění rozdělení hnací síly mezi zadními koly.
Pro zlepšení směrové stability během prudkého brzdění na površích s různou úrovní přilnavosti mezi levou a pravou stranou systém spolupracuje s posilovačem řízení, do nějž vysílá impulz, který řidiči pomáhá udržovat stabilitu.
Model bude uveden na trh letos v říjnu 2020. K verzi se zážehovým šestiválcem se zpočátku připojí dvojice zážehových čtyřválců a čtyřválcový vznětový motor. Následně je v březnu 2021 doplní dva vznětové řadové šestiválce a výkonnější z těchto dvou pohonných jednotek se představí v dalším modelu BMW M.
Rozhodně je, na co se těšit! Nepochybujeme o tom, že tohle kupé nabídne čirou radost s jízdy, elektronika ale není všemohoucí a ani to nejlepší auto z vás zkušeného a dobrého řidiče neudělá…