Další tradiční automobilka postupně skoncuje s dieselovými motory. Už letos vyřazuje vznětové agregáty z nabídky u několika modelů ve Velké Británii a navíc dál nebude pokračovat s jejich vývojem.
Renault avizuje velké změny. A začíná ve Velké Británii - oznámil, že tam dál nebude nabízet SUV Kadjar s dieselovým motorem a od příštího roku zmizí ze showroomů i naftové verze modelů Captur a Clio. V nabídce tak s dieselem zůstane jen Mégane, informuje o tom portál Autocar.
Podobné rozhodnutí v poslední době učinila i Honda, která oznámila, že v Británii dál nebude prodávat nové dieselové modely kvůli nedostatku poptávky a přechodu na elektrifikovaná vozidla.
A ustupuje i Ford, který potvrdil, že Fiesta - nejprodávanější nový vůz ve Velké Británii za posledních 11 let - se tam už nebude prodávat s naftovým motorem.
Poptávka po dieselech na Ostrovech opravdu padá závratným tempem - za prvních devět letošních měsíců bylo nově zaregistrováno 209.093 osobních aut s naftovým motorem, což představuje méně než 17% podíl na trhu a zároveň pokles o 56 % oproti stejnému období loňského roku.
Ústup Renaultu se ale netýká jen britského trhu. Šéf vývoje a výzkumu francouzské automobilky Gilles Le Borgne potvrdil, že se blíží definitivní konec dieselů v její nabídce - současné dieselové motory pro emisní normu Euro 6d Full jsou poslední generací vývoje. Potvrzuje to i známý fanouškovský portál Renaultu, RNews.cz.
Podle Gillese Le Borgne se Renault rozhodl neinvestovat do dalšího vývoje vznětového motoru. Během zhruba pěti let tak diesely z nabídky Renaultu definitivně zmizí. Francouzi přitom vznětové agregáty nabízí již od roku 1979. Teď se ale hodlají soustředit na plně či částečně elektrifikované vozy.
Očekává se, že norma Euro 7 začne platit někdy v roce 2026 a podle expertů si vyžádá kompletní změnu filozofie výrobců aut. To ostatně drsně vyžadují i stále tvrdší normy ze strany EU.
Renault od začátku letošního roku řídí dlouholetý šéf Seatu Luca de Meo a okamžitě se začaly dít věci. Automobilka dokončuje osmiletý restrukturalizační plán, jehož detaily má oznámit v lednu.
"Skupina Renault učinila další krok a zavázala se dosáhnout v Evropě do roku 2050 uhlíkové neutrality. Do roku 2030 si klade za cíl snížit své emise CO2 o 50% v porovnání s rokem 2010.V rámci trhu, na kterém se za 5 let prodá 50% elektrických nebo hybridních vozů, budou mít do roku 2022 všechny nově prodávané modely elektrickou nebo elektrifikovanou verzi," prohlásil šéf Renaultu Luca de Meo před dvěma týdny na akci Renault eWays, kde skupina představila koncept elektrického kompaktního hatchbacku Renault Mégane eVision a také levný jednoduchý elektromobil Dacia Spring Electric - více ZDE.