Volvo

Volvo už nebude jako dřív. Končí se spalovacími motory a mění prodej aut

Automobilka Volvo Cars představila velmi povedenou novinku - elektrické SUV kupé C40 Recharge. A zároveň oznámila, že zásadním způsobem mění strategii. Do roku 2030 má v úmyslu prodávat výhradně elektromobily a z portfolia vyřadit auta se spalovacím motorem, a to včetně hybridů. Svoje modely chce navíc prodávat hlavně online.

Volvo se chce stát lídrem na trhu prémiových elektrických vozidel. Sází na to všechno: Do roku 2030 se vydá čistě elektrickou cestou. "Společnost Volvo Cars se zavázala stát se lídrem na rychle se rozrůstajícím trhu prémiových elektrických vozidel, přičemž plánuje stát se do roku 2030 automobilkou zaměřující se na výrobu elektromobilů," potvrzuje.

Konec spalovacích motorů je součástí ambiciózního klimatického plánu, jehož smyslem je snižovat uhlíkovou stopu vyprodukovanou během životního cyklu jednoho vozu.

Švédská automobilka tak definitivně podléhá silné poptávce po jejích elektromobilech v posledních letech a také přesvědčení, že se trh vozů se spalovacími motory postupně zmenšuje. "Abychom i nadále slavili úspěchy, potřebujeme ziskový růst. Proto jsme si místo investic do scvrkávajícího se podnikání vybrali investování do budoucnosti, která bude elektrická a online,“ prohlásil generální ředitel automobilky Håkan Samuelsson.

"Z dlouhodobé perspektivy nemají auta se spalovacím motorem budoucnost. Jsme pevně rozhodnuti začít vyrábět pouze elektrická vozidla, přičemž by k této změně mělo dojít v roce 2030. Díky tomu budeme schopní uspokojit očekávání našich zákazníků a s ohledem na klimatickou změnu se stát součástí řešení," doplnil technický ředitel společnosti Henrik Green.

Související obsah

Vloni Volvo vyslalo na trhy svůj první plně elektrický model XC40 Recharge, který stojí na základech klasické XC40, na jedno nabití zvládne více než 400 kilometrů a jeho výkon činí 408 koní.

A v úterý mu představila velmi atraktivního sourozence - elektromobil C40 Recharge, který má  nižší zaoblenou střechu a hlavně sportovnější zadek ve stylu kupé (novinku si prohlédněte v úvodním videu).

Upravená příď se světlomety vybaveným nejmodernější pixelovou technologií pak má představovat novou tvář elektrických vozů Volvo. "Volvo C40 Recharge představuje budoucnost automobilky Volvo, přičemž jasně naznačuje směr, kterým se ubíráme,“ vzkázal Green.

Zásadní změna je však v sázce na elektřinu - zatímco XC40 může být vybaven benzínovými motory, nový C40 už přichází výhradně s nulovými emisemi. Je to historicky první model Volvo navržený jen pro čistě elektrický pohon. "Jedná se o plně elektrický model, který bude dostupný pouze online s balíčkem komfortních služeb a současně bude připraven k rychlému dodání," dodal technický šéf Volva.

Auto pohání dva elektrické motory, pro každou nápravu jeden. Energii oba motory čerpají ze 78kWh akumulátoru, který je na rychlonabíjecích stanicích možné nabít na 80 % kapacity během 40 minut. Dojezd vozu se očekává kolem 420 km a Volvo chce vzdálenost postupem doby díky softwarovým aktualizacím ještě prodloužit.

Související obsah

Další elektrické modely budou následovat, automobilka předpokládá, že už v roce 2025 bude globálně prodávat minimálně 50 % aut výhradně na baterie, zbytek budou hybridy. A v roce 2030 by se měla prodávat jen elektrická Volva.

Volvo chce postupně změnit i způsob prodeje - Volvo C40 Recharge bude dostupné pouze online. A na online prodej chce automobilka spoléhat čím dál víc - všechny plně elektrické modely už budou k dispozici jen online.

Související obsah

Volvo Cars investuje do online prodejních kanálů, radikálně omezí složitost své produktové nabídky a chce mít i transparentnější ceníky. Online zakoupený vůz bude dodáván s balíčkem služeb, jako jsou servis, záruka, asistenční služba či pojištění a různé možnosti pro nabíjení v domácích podmínkách. Autorizovaní prodejci ale mají i tak zůstat "zásadním dílkem tvořícím zákaznický zážitek", přičemž budou mít dál na starosti kromě prodeje i přípravu vozů, jejich předávání a servis.

"Chceme našim zákazníkům nabídnout pocit klidu a bezstarostné vlastnictví vozu Volvo tím, že proces získání vozu a následné cestování s ním zbavíme všech složitostí. Usilujeme především o jednoduchost a komfort," doplnil ředitel pro globální obchodní operace Lex Kerssemakers.

Související obsah

Volvo působí na trhu od svého založení v roce 1927. Od roku 2010 je Volvo Cars součástí čínského holdingu Geely spolu se značkami Polestar, Lotus, Proton a Lynk & Co. V roce 2020 Volvo prodalo 661 713 vozů v přibližně 100 zemích.

TN.cz
Voyo

Sledujte Televizní noviny ve full HD a bez reklam na Voyo.cz

Důležité Události