ženy

Jak vybrat auto pro ženu? Ne nákupní košík, ale "esúvéčko" s automatem

Jak vybrat auto pro ženu? Ne nákupní košík, ale "esúvéčko" s automatem
Zdroj: Profimedia

Podle předsudků ženy raději jezdí v malých autech, se kterými se dobře manévruje a parkuje. A vejde se do nich maximálně větší nákup ze supermarketu. Jenomže tohle přestává platit, ženy teď mají jiné preference.

Ženy už netouží jen po malých vozech, nadpoloviční většina upřednostňuje pořádný zavazadlový prostor. Obliba malých kompaktních aut u nich klesá, naopak rapidně roste zájem o SUV a vozy v automatu. U doplňkové výbavy jsou ženy stále skromnější než muži.

Pandemie koronaviru mění nákupní zvyklosti náš všech a není tomu jinak ani u žen, které v pondělí oslaví svůj mezinárodní svátek. Ženy jsou při výběru auta dlouhodobě velmi pragmatické, i proto více upřednostňují praktičnost vozu nad přehnanou doplňkovou výbavou. Stále častěji volí větší zavazadlový prostor, automatickou převodovku, benzínové motory a hlavně mladší automobily.

Z doplňkové výbavy upřednostňují bezpečnostní prvky jako je zabudované handsfree, parkovací senzory či automatické zastavení před překážkou. Vyplynulo to z analýzy trhu AAA Audo u příležitosti Mezinárodního dne žen.

Související obsah

"Čtvrtina našich zákazníků jsou ženy, u kterých dlouhodobě pozorujeme při výběru vyšší míru pragmatičnosti. Více se zaměřují na své skutečné potřeby s ohledem na dostupné finance. Loňský rok výrazně ovlivnil jejich nákupní chování. Z malých praktických autíček s minimální výbavou častěji přesedají do velkoprostorových automobilů typu SUV nebo kombi. Důležitou součástí se pro ně stává i doplňková výbava v podobě handsfree pro bezpečné telefonování za jízdy, parkovací senzory, adaptivní tempomat nebo asistent zastavení před překážkou," vyjmenovala Karolína Topolová, šéfka skupiny Aures Holdings, která provozuje síť autocenter AAA Auto.

Řidičky vloni i přes vyšší nároky neutrácely o moc více než v předchozích letech, v průměru se jejich útrata za nákup vozu zvýšila jen o necelé 3000 korun na 196 483 korun. Letos ale průměrná útrata za auto, které vybírá žena, vyšplhala už na 223 tisíc korun.

Nadpoloviční většina žen si pořizuje vozy maximálně do 10 let stáří. "Ženy dlouhodobě kupují spíše mladší automobily, což se vloni ani kvůli pandemii nezměnilo. Aby nepřekročily svůj rozpočet, ale mohly si pořídit větší automobil, oželí ženy komfortní prvky výbavy. Letos pozorujeme ještě větší příklon k mladším vozům. Zánovní vůz si pořizuje čtvrtina dam," doplnila Topolová.

Související obsah

Celkově nejoblíbenější karoserií letošního roku je u žen stále ještě hatchback (35 %), kterému ale stále více šlape na paty varianta kombi (25 %) a hlavně SUV (24 %), jejichž prodeje rostou nejvyšším tempem.

Přes 60 % žen volí vůz v benzínové variantě, 20 % automatickou převodovku a 13 % náhon za všechna čtyři kola.

Z modelů je nejoblíbenější Škoda Octavia, což je novinkou letošního roku - ještě vloni si prvenství u žen držela menší Škoda Fabia. Na dalších místech je pak Hyundai i30, Škoda Superb či VW Passat.

Související obsah

Stejně jako u mužů je i u  30 % žen nejoblíbenější značkou Škoda. 27 % žen volí stříbro-šedou barvu vozu, 25 % bílou a 20 % černou. "Ani v barvách ženy nejsou tak rozmarné, jak se často veřejnost domnívá. Málokdy si kupují automobil s ohledem na jeho barvu, i když to může být pomocník při konečném rozhodování,“ uzavřela Karolína Topolová.

TN.cz
Voyo

Sledujte Televizní noviny ve full HD a bez reklam na Voyo.cz

Důležité Události