Autoservis

Žena dala nové auto do servisu na výměnu oleje. Vrátili jí ho zničené

Žena dala nové auto do servisu na výměnu oleje. Vrátili jí ho zničené
Zdroj: KPRC 2 / Facebook

Když dáváte auto do servisu na výměnu oleje, nepředpokládáte, že se s ním bude někdo prohánět po silnicích. A už vůbec nečekáte, že vám ho někdo zboří. Přesně to se ale stalo ženě z předměstí amerického Houstonu. Když si pro svoje auto přišla, nevěřila svým očím. Servis navíc tvrdí, že za tuhle "opravu" rozhodně není odpovědný.

"Nejdříve jsem byla v šoku, nemohla jsem tomu uvěřit. A pak jsem se okamžitě strašně rozčílila," popsala Tiffany Walkerová svoje bezprostřední pocity pro televizní stanici KPRC 2. Není divu. Když si přišla do servisu pro svoje skoro nové auto, našla ho v zoufalém stavu.

Zbrusu nový bílý crossover Ford Escape (v Evropě se jeho sourozenec prodává jako Kuga) kupovala vloni v prosinci. Do servisu na předměstí Houstonu ho nedávno přivezla na pravidelnou prohlídku a výměnu oleje. Když si ho šla vyzvednout, našla ho na parkovišti zdemolovaný.

Související obsah

Autorizovaný dealer Tomball Ford navíc popírá, že by byl za škodu zodpovědný. A ruce pryč dávají i pojišťovny. Tohle fakt jednoho naštve…

Servis přiznal, že mechanik vzal auto na "krátkou testovací jízdu", při které se stala nehoda. Mechanik ji prý ale nezavinil, naboural do jiného auta, protože nedostal přednost. To nakonec potvrdila i policejní zpráva.

Jenomže do sporu se vložily i pojišťovny. Pojišťovna viníka nehody totiž odmítá pokrýt celou škodu, protože podle ní její klient nese jen 70 % viny. Tomu by prý měla odpovídat i náhrada škody. Zbytek viny prý zůstává na mechanikovi, který podle pojišťovny jel příliš rychle nebo se nedostatečně věnoval řízení. Zákony v americkém Texasu umožňují pojišťovnám svalit vinu za nehodu na víc řidičů a náhradu škody rozdělit mezi ně, upozorňuje portál MotorBiscuit.

Související obsah

Kdo by tedy měl uhradit zbytek škody? Dealerství nic platit nechce, i když je proti škodám při opravách taky pojištěné. Pojištění se vztahuje na nehody v dílně, krádež nebo vandalismus, zatímco auto stojí v servisu. Není jasné, jak je to v případě podobné nehody – kdyby mechanik neopustil obchodní zastoupení, ke střetu by nedošlo. Zdá se, že na to dealer dostatečné pojistné krytí nemá.

Majitelka auta je z patové situace úplně zoufalá. Dostala na tři týdny náhradní auto, ale nic víc ji dealer zaplatit nechce. Podle právničky má jen dvě šance, jak se k náhradě celé škody dostat: Může zbytek zkusit uplatnit u vlastní pojišťovny, což může být problém vzhledem k tomu, že při nehodě neseděla za volantem, nebo se pustit do zdlouhavého soudního sporu s autorizovaným servisem. Přitom chtěla jen vyměnit olej…
 

TN.cz
Voyo

Sledujte Televizní noviny ve full HD a bez reklam na Voyo.cz

K tématu Autoservis

Důležité Události