Elektromobilita

Závodní elektromobily dostaly na frak. Diváci je ve Zlíně vypískali

Závodní elektromobily dostaly na frak. Diváci je ve Zlíně vypískali

Patří elektromobilům místo v automobilovém sportu? Diváci na víkendové Czech Barum Rally ve Zlíně dali jasně a hlasitě najevo, co si o tom myslí. Elektrické závodní vozy vypískali a co proto jim dali i na sociálních sítích.

Mělo to být atraktivní doplnění tradičního programu Czech Barum Rally Zlín - pořadatelé přijali nabídku z Německa a přizvali i soutěžní elektromobily, kteří na "Barumce" jely vlastní závod v rámci německého šampionátu ADAC Opel e-Rally Cup. "Pro fanoušky to bude vedle tradičního nabitého startovního pole soudobých vozů a historických skvostů zpestření a zajímavé porovnání," nechal se slyšet zástupce ředitele zlínské rally Jan Regner.

Jenomže mnohým divákům tichá elektrická auta zas tak atraktivní nepřišla. Hned na první, noční erzetě ve Zlíně to vyjádřili hlasitým pískotem - podívejte se:

Řada lidí se pak o nelibost podělila i na sociálních sítích, někteří závoďáky na baterku přirovnali k "splašeným vysavačům". "Je to spíš smutnou a obtěžující novinkou. o kterou 99% diváků nestojí," napsal jeden z nich. "Jak to nevoní benzínem a nemá to žádný zvuk, tak to stojí za …..!" přidal se další.

Související obsah

Na start Opel Corsa-e Rally se postavilo 12 soutěžních opelů, před sebou měly 147 ostrých kilometrů v rámci 12 rychlostních zkoušek. Dva vozy závod nedokončily.

Už před závodem pořadatelé upozorňovali na zvláštní bezpečnostní pravidla, která jsou se soutěží elektromobilů spojena:

"Protože jde o akci, která zatím v tuzemsku nemá tradici, žádají pořadatelé fanoušky a veřejnost, aby v blízkosti elektrických vozů pamatovali na opatrnost, a předešli tak případným úrazům v důsledku zásahu elektrickým proudem," vzkázali pořadatelé "Barumky".

Související obsah

Závoďák Corsa-e Rally vychází ze sériového elektromobilu Opel Corsa-e. Elektromotor má standardní výkon 136 koní (100 kW) a 260 N.m točivého momentu. Pro rally je ale speciál dovybavený sportovním podvozkem, ochrannými prvky, bezpečnostní klecí a skořepinovými sedadly. A také speciálními režimy tak, aby dokázal využít "plnou palbu" na celé, alespoň šedesátikilometrové trase. Při přejíždění mezi erzetami pak úsporný režim šetří 50 kW baterii. Speciály jsou vpředu i vzadu vybaveny speciálním reproduktorem, který při nejostřejších etapách dodává chybějící zvuk motoru, přesto má projev vozu daleko k běžnému závodnímu autu.

Součástí závodů je i speciální servisní zázemí s nabíjecí infrastrukturou, která čerpá energii z veřejné sítě a přes vlastní transformátory ji směruje k jednotlivým kójím. Týmy pak jsou schopny dobít elektromobily za půl hodiny.


 

TN.cz
Voyo

Sledujte Televizní noviny ve full HD a bez reklam na Voyo.cz

K tématu Elektromobilita

Důležité Události