Na okruhu

Tesla vs. Rimac: Závod nejrychlejších elektromobilů. Který z nich je králem?

Tesla vs. Rimac: Závod nejrychlejších elektromobilů. Který z nich je králem?
Zdroj: DragTimes

Vrcholná Tesla Model S Plaid verze má tři elektromotory, které dohromady mají výkon 1034 koní. Hypersport Rimac Nevera pohání o jeden elektromotor víc a celkový výkon je 1914 koní. Nejrychlejší současné produkční elektromobily světa se utkaly v přímém souboji ve sprintu na čtvrt míle. Dokázal Rimac využít skoro 900 koní navíc? Podívejte se, kdo je vítěz.

Nejrychlejší elektromobily proti sobě postavili lidé z YouTube kanálu DragTimes na kalifornské závodní dráze Famoso Dragstrip. Americká Tesla Model S Plaid a chorvatský hypersport Rimac Nevera se utkaly na rovince měřící čtvrt míle, tedy 402,34 metrů. A to hned ve třech kolech.

Nevera je nádherná limitka (obdivovat ji můžete v úvodním videu), každý ze 150 plánovaných kusů stojí 2,4 milionu dolarů, tedy přes 52 milionů korun. Plaid jako nejvýkonnější Tesla stojí patnáctkrát méně, nejsilnější verze kolem 3,5 milionu korun. Oba vozy mají pohon všech kol.

Nevera má přes 1900 koní, Plaid skoro polovinu.

Nevera váží 2,1 tuny, Plaid jen o maličko víc, přestože má zadní dveře navíc.

Rimac uvádí zrychlení z 0 na 100 km/h za 1,97 sekundy, Tesla za 2,1 sekundy.

Nakolik se tyto rozdíly projevily v závodě?

Nevera zvítězila. Pochopitelně. Ale ten rozdíl v krátkém sprintu zase není tak závratný, jak by se mohlo zdát. Konkrétně: šest až sedm desetin sekundy.

Související obsah

V prvním kole Rimac protnul cílovou čáru za 8,655 sekundy při rychlosti přes 268 km/h. Tesla měla čas 9,272 sekundy a cílovou rychlost skoro 246 km/h.

Související obsah

Časy se v žádném dalším kole nijak zásadně neměnily: V druhém kole Nevera 8,641 sekundy, Plaid 9,312 sekundy a ve třetím kole Nevera 8,615 sekundy, Plaid 9,294 sekundy.

Související obsah

Průběh závodu byl přitom vždycky podobný - oba vozy odstartovaly srovnatelně, ale chorvatský hypersport šel brzy do vedení a náskok postupně navyšoval. V nejrychlejším kole jela Nevera už v půlce trati zhruba o 16 km/h rychleji než americký vyzyvatel.

Související obsah

Ano, Nevera je mezi elektromobily králem (aby taky ne za 52 milionů). Ale na druhou stranu, na semaforu tuhle korunu stejně moc nevyužije…

TN.cz
Voyo

Sledujte Televizní noviny ve full HD a bez reklam na Voyo.cz

Důležité Události