Autoservis

Mechanici seřadili 50 ojetin podle spolehlivosti. Řekli, jaké motory jsou nejlepší

Mechanici seřadili 50 ojetin podle spolehlivosti. Řekli, jaké motory jsou nejlepší
Zdroj: Getty Images

Chystáte si koupit ojeté auto, než všechna zajímavá a spolehlivá z trhu zmizí nebo než jejich cena skutečně přeroste cenu nového vozu? Možná vám pomůže žebříček, který dali dohromady samotní mechanici. Seřadili 50 nejoblíbenějších ojetých vozů v Česku podle jejich spolehlivosti. A u každého modelu vybrali i nejlepší motor.

Hodnocení poruchovosti automobilů dala dohromady síť servisů ProfiAuto. Vznikl tak unikátní žebříček sestavený přímo podle hodnocení mechaniků.

Nejprve byl vytvořen seznam 50 nejoblíbenějších aut v Česku podle veřejně dostupných údajů o registracích a prodejích za období let 2004 až 2018.

Seznam pak dostali do rukou odborníci: 239 mechaniků působících v síti ProfiAuto, která v České republice a na Slovensku zastřešuje téměř 500 autoservisů.

Hodnotilo se na stupnici od jedné do pěti, jako ve škole – nejlepší známkou byla jednička a nejhorší pětka. Posuzovaly se čtyři oblasti: karoserie, elektroinstalace, pohonný systém a odpružení. V každé kategorii automechanici také zaznamenali nejčastější závady. Vůbec nejčastěji zmiňovanými nedostatky byla koroze a nefunkční elektronika.

Související obsah

​Na karoserii šlo většinou vedle koroze o problémy se stahováním oken, nesprávné lícování jednotlivých prvků, vrzání, opotřebení těsnění dveří i oken a poruchy zámků.

Nejčastější závady na elektroinstalaci jsou v systému svícení a mechanici jednoznačně doporučují řidičům větší péči o baterie. U novějších aut se častěji objevují i poruchy start/stop systémů nebo bezpečnostních a asistenčních systémů.

S odpružením je nejméně problémů u levnějších, malých aut do města, jejichž jednoduchý systém odpružení je téměř bezproblémový. Propracovanější systém odpružení dražších aut znamená víc příležitostí pro poruchu a také vyšší cenu oprav i náhradních dílů.

Související obsah

​U pohonných jednotek mechanici ProfiAuto upozorňují na poruchové spojky s dvouhmotovými koly u některých starších benzínových aut, vadné rozvodové řetězy u starých motorů TSI a motorů BMW řady N47. Také na neúčinné filtry pevných částic u starších dieselů s emisní normou Euro 5.

Mechanici měli za úkol pro každý z 50 modelů vybrat podle nich nejspolehlivější verzi motoru.

Související obsah

​Nejlepšími vozy podle hodnocení poruchovosti ProfiAuto jsou Toyota Yaris II a Škoda Octavia I. "Mnozí z vás by rovněž mohli očekávat, že nejporuchovější budou stará auta, která mají nejlepší roky za sebou, a měli byste se zaměřit na vozy nové generace s nízkým počtem najetých kilometrů. Co se týče praxe, opak je pravdou. Ze tří modelů na posledních místech jsou dva v kategorii dražší než 200 000 Kč a jeden v rozmezí od 100 000 Kč do 200 000 Kč," dodává ProfiAuto.

Podívejte se na žebříček:

Zdroj: ProfiAuto
Zdroj: ProfiAuto
Zdroj: ProfiAuto
Zdroj: ProfiAuto
Zdroj: ProfiAuto
Zdroj: ProfiAuto
Zdroj: ProfiAuto
Zdroj: ProfiAuto

Zdroj: ProfiAuto
Zdroj: ProfiAuto

Voyo

Sledujte Televizní noviny ve full HD a bez reklam na Voyo.cz

Důležité Události