Budoucí majitelé těchto aut by si měli dát záležet na pořádné ochraně proti korozi. Už na cestě k zákazníkům totiž zásilka prošla pořádnou zatěžkávací zkouškou. Do přístavu v ruském Vladivostoku dorazila pokrytá silnou vrstvou slaného ledu.
Výroba nových aut po celém světě vázne, budoucí majitelé často čekají dlouhé měsíce a pak přijde tohle… Zásilka aut, která po Vánocích dorazila z Pusanu v Jižní Koreji do ruského přístavu Vladivostok, rozhodně nevypadá moc dobře. No řekněte sami, koupili byste si auto, které prošlo něčím takovým?
Auta vezla do Ruska nákladní loď Sun Rio. Podle ruského zpravodajského portálu VL.ru vyrazila z Jižní Korey s nákladem nových nebo zánovních vozů Honda a dalších japonských značek. Ve Vladivostoku zakotvila 27. prosince a velkou část nákladu přivezla na otevřené palubě zapečetěnou pod silnou vrstvou zmrzlé mořské vody. Řada aut byla pokryta ledem tak silným, že je nebylo možné poznat.
Zobrazit příspěvek na Instagramu
Loď byla při plavbě Japonským mořem vystavena extrémnímu počasí. Za bílou poklici může kombinace silného větru, studeného vzduchu a rozbouřeného moře. Voda, která palubu zaplavila v nízkých teplotách, rychle zmrzla.
Kapitán Sun Rio pro portál VL uvedl, že vítr je letos silnější než obvykle, ale prý si podobné cesty námořníci vyzkoušeli už dříve. "Námořníci jsou na to zvyklí. Stalo se to už předtím, náklad jsme vyložili a vše bylo v pořádku."
Také lidé z obřího vladivostockého autobazaru Zelený kout potvrzují, že taková zásilka aut není v zimě zas tak výjimečná. Prý se počítá s tím, že některá auta můžou být při přepravě poškozená.
Poškození ale může být velmi vážné. Slaná voda rozhodně autům nedělá dobře, u některých vozů se navíc pod náporem rozbila okna a voda se dostala i dovnitř, kde zmrzla. Další "šrámy" můžou vzniknout při vykládání a následném rozmrazování, se kterým se námořníci moc nepářou. Není čas čekat, až auta sama roztají, takže se na odstranění krusty používají chemické přípravky a někdy i kladiva, palice a páčidla.