Móda SUV s přikrčenou sportovní siluetou kupé dorazila i do Mladé Boleslavi. Škoda Auto v pondělí ve světové premiéře představila nový Enyaq Coupé iV. A rovnou ho ukázala i jako svoje první elektrické RS. V nabídce tak bude pohon zadních nebo všech kol a tři výkonové stupně od 150 kW až do 220 kW u "eresa".
Elektrické SUV Enyaq získá v nové variantě Coupé elegantní sportovní tvary, zato přijde o 15 litrů objemu v kufru. Zatímco klasický Enyaq pojme 585 litrů nákladu, přikrčená záď Coupé zmenší zavazadelník na 570 litrů. Značnou část z toho ale u obou variant tvoří prostory pod podlahou.
Dynamicky tvarovaná karoserie přináší zlepšení v oblasti aerodynamiky a podle Škodovky tím pádem i delší dojezd na jedno nabití. Enyaq Coupé slibuje maximum až 545 kilometrů, klasická varianta se silnější baterií Enyaq 80 iV má teoretický dojezd až 534 kilometrů.
Kupé rozšíří první čistě elektrickou modelovou řadu Škodovky postavenou na bázi modulární koncernové platformy VW pro elektromobily (MEB). A cílem je hlavně rozdráždit emoce zákazníků.
Boční prahy lakované v barvě karoserie a velká kola umocňují dynamický vzhled. Přepracovaná linie střechy pak přidává vozu na eleganci. Od B-sloupku se střecha mírně svažuje směrem dozadu a plynule přechází do pátých dveří.
Linii karoserie zvýrazňuje standardně dodávané zatmavené, prosklené panoramatické okno, které pokrývá celou střechu a plynule navazuje na prosklení pátých dveří. Jedná se o největší panoramatickou prosklenou střechu použitou ve škodovkách.
Pohled zezadu definuje nápis Škoda pod ostře lomenou hranou a zadní světla s typickým tvarem písmene C.
Příď charakterizuje velká a výrazná maska a úzké ostře řezané přední světlomety, které zvýrazňují šířku vozu. Už první skici naznačily i výrazný sportovní design předního nárazníku. Na přání je k dispozici také přední maska Crystal Face se 131 LED diodami. Ve výbavě nechybí ani řada škodováckých Simply Clever prvků.
V nabídce je pohon zadních nebo všech kol a tři výkonové stupně od 150 kW až do 220 kW.
Základní výkonová verze Enyaq Coupé iV 80 disponuje výkonem až 150 kW a pohonem zadních kol, přičemž její baterie má kapacitu 82 kWh.
Stejnou baterii využívají také verze Enyaq Coupé iV 80x o výkonu až 195 kW a Enyaq Coupé RS iV. Obě verze disponují pohonem všech kol díky druhému elektromotoru, který je umístěn na přední nápravě.
Vrcholný model RS má výkon až 220 kW a maximální točivý moment 460 Nm.
Jedná se o první škodovácké čistě elektrické RS. Zvenku dostalo řadu černých prvků, diodovou masku Crystal Face už v základu a typický červený pruh odrazky na zadním nárazníku. Exkluzivně bude k dispozici ve výrazném zeleném laku Mamba.
Elektrické RS zvládá zrychlení z 0 na 100 km/h za 6,5 vteřiny. Maximální rychlost má na 180 km/h, tedy o 20 km/h vyšší než u ostatních výkonových verzí.
"Po úspěšném uvedení vozu Enyaq iV přináší nový Enyaq Coupé iV do rodiny Škoda iV ještě více emocí, sportovního charakteru a elegance. Designérům a inženýrům Škoda Auto se přitom podařilo skloubit vysokou funkčnost s emocionálním vzhledem," popsal novinku předseda představenstva automobilky Thomas Schäfer.
Enyaq Coupé se vyrábí stejně jako klasická verze v hlavním závodě v Mladé Boleslavi.
Podívejte se na představení nového vozu ZDE: