Autonovinky

Škodovka chystá obrovskou změnu. Ještě letos zásadně změní design nových aut

Škodovka chystá obrovskou změnu. Ještě letos zásadně změní design nových aut
Zatím tajná novinka Škody Auto, která má být předzvěstí velké designové změny. Zdroj: Škoda Auto

Automobilka Škoda Auto v úterý překvapila oznámením velké noviny – během letošního roku zásadně změní design svých aut a celé značky. "Jedná se o největší změnu od doby, kdy se Škoda stala součástí koncernu Volkswagen," prohlásil člen představenstva za oblast prodeje a marketingu Martin Jahn.

Vedení automobilky Škoda chystá na letošek "velký skok vpřed". "Celková transformace si žádá komplexní změnu designu," prohlásil v úterý člen představenstva za oblast prodeje a marketingu Martin Jahn.

"A můžu vás ujistit, že jak pro zákazníky, tak pro konkurenci to bude moment velkého překvapení," doplnil současný předseda představenstva Thomas Schäfer.

V tu chvíli za ním na obrazovce svítil obrázek "hranatého" stříbrného crossoveru s výrazným předním nárazníkem, který proporcemi trochu připomínal Hyundai Ioniq 5.

Víc jsme se ale nedozvěděli. Obrázek byl záměrně rozostřený…

Thomas Schäfer a zatím tajná novinka Škody Auto. Zdroj: YouTube / Škoda Auto

​Škoda Auto slibuje, že další detaily přidá v druhé půlce roku. "Budou to krásné vozy, ale budou odlišné. Budou to Škodovky, ale půjde o další úroveň mobility," zůstal tajemný Martin Jahn s prosbou o trpělivost.

Nový designový styl se jmenuje Modern Solid a nemá se týkat jen aut, ale celé značky. "Protože požadavky zákazníků se rychle mění a my se chceme ještě více přizpůsobit jejich životnímu stylu," vysvětloval Thomas Schäfer.

Má změna ještě víc odlišit Škodovku od Volkswagenu a dalších značek koncernu? "Přestože sdílíme v rámci koncernu některé platformy, hodnoty značek jsou rozdílné. A s naším novým plánem už o tom nebude žádná diskuze. Tohle téma má ostatně více pozornosti, než si zaslouží," prohlásil dosluhující šéf Škodovky, který se od léta přesouvá do vedení VW.

Související obsah

​Právě Modern Solid má být odpovědí. "Vozy Škoda Auto budou dál lidová, za dobré peníze. A určitě odlišná od jiných značek," dodal Schäfer, jehož nástupce v čele Škodovky má být známý do dvou týdnů.

Jahn doplnil, že Škodovka se dál bude držet svého hesla Simple Clever. Nová auta budou "chytrá a elektrická"…

Sázka na elektromobilitu je jednoznačná. V přípravě jsou minimálně tři úplně nové elektrifikované modely, které by měly vyjet "v nejbližší budoucnosti". Jedním z nich by mělo být malé městské SUV.

A Schäfer potvrdil, že už se chystá i plně elektrická Octavia. "Je předčasné o tom mluvit, ale ano, pracujeme na tom. Octavia a především verze Combi tvoří základ naší značky. Můžeme vás ujistit, že chceme, aby byla úspěšná i v dalších dekádách. A k tomu bude potřeba elektrifikace," podotkl.

Na dobré cestě je podle něj i vývoj nástupců Škody Superb a Volkswagenu Passat, který má tuzemská automobilka v rámci koncernu na starosti.

Související obsah

​Cílem škodovácké strategie Next Level je do roku 2030 navýšit podíl prodávaných elektromobilů na 50 – 70 %. Posílení pozic si ostatně automobilka slibuje už od současné novinky Enyaq Coupé.

Jinak letos bude hodně sázet na modernizovaný Karoq nebo sportovně laděnou Fabii Monte Carlo.

Do budoucna mají značku táhnout kromě elektrifikace i technologie a udržitelnost. Škoda slibuje novou digitální éru mobility, další aplikace a služby, které budou spojené s využíváním elektromobilů a vytvoří celý propojený zákaznický ekosystém. Právě pokračující digitalizace a elektrifikace pak má ve Škodovce vytvořit nový typ pracovních míst.

S vládou také automobilka pracuje na výběru lokality pro giga továrnu Volkswagenu, která má v Česku vyrábět baterie do aut. "Finální rozhodnutí ale padne na úrovni koncernu Volkswagen," dodal Martin Jahn s tím, že výběr Česka ještě rozhodně není definitivní.

vak, TN.cz
Voyo

Sledujte Televizní noviny ve full HD a bez reklam na Voyo.cz

Důležité Události