Automobilka Škoda Auto ve svém hlavním výrobním závodě v Mladé Boleslavi obnovila výrobu elektrického SUV Enyaq iV. Ta byla dlouho přerušená kvůli omezeným dodávkám kabelových svazků od dodavatelů z Ukrajiny. Výrobu svazků pro další modely pak Škodovka přesunula z Ukrajiny do Česka, včetně několika desítek zaměstnanců.
Po několikatýdenním přerušení obnovila Škodovka výrobu elektrického modelu Enyaq iV. Zpočátku bude z linek sjíždět zhruba 1000 vozů týdně a kapacita se bude postupně navyšovat. V dlouhodobém horizontu v závodě v Mladé Boleslavi vyrobí až 370 vozů Enyaq iV a Enayq Coupé iV denně.
"Nyní jsou dodávky potřebných dílů opět zajištěné a výrobu je možné obnovit. Dlouhodobým cílem společnosti Škoda Auto je zachování plné výrobní kapacity. To ovšem závisí na dostupnosti dílů, přičemž další vývoj v tuto chvíli nelze předpovídat," podotýká mluvčí automobilky Martina Špittová.
Důvodem výpadku byl nedostatek kabelových svazků od dodavatelů z Ukrajiny, který ohrožoval i produkci dalších modelů. Škodovka ale našla rychlé řešení.
"Zůstáváme s našimi ukrajinskými dodavateli kabelových svazků. Většina z nich zvládá nadále vyrábět a za to si zaslouží nejhlubší respekt. Zároveň jsme se, ve spolupráci s nimi, rozhodli produkci kabelových svazků dočasně duplikovat do jiných zemí," popisuje automobilka.
Část výroby Škoda Auto ve spolupráci s firmou PEKM Kabeltechnik přesunula z Ukrajiny i do Mladé Boleslavi, kam ze země devastované ruskou invazí dorazilo i několik desítek zaměstnanců. Výrobu se podařilo přesunout během pouhých 5 týdnů od vypuknutí války.
V Mladé Boleslavi se tak vyrábí kabelové svazky pro modely Fabia Combi, Octavia, Kodiaq, Karoq a Superb. Výroba nabíhá postupně od začátku dubna.
Kolik místa zbylo v kufru, jaký je dojezd a co ty plasty? Testovali jsme nový Enyaq Coupé: