Autonovinky

Benzín, nebo diesel? Podívejte se, jakou ojetinu teď pořídíte výhodněji

Benzín, nebo diesel? Podívejte se, jakou ojetinu teď pořídíte výhodněji
Ilustrační snímek. Zdroj: Profimedia

Benzínová auta jsou dlouhodobě levnější než dieselová, ta jsou ale zase levnější na provoz. Jakou ojetinu si tedy vybrat i vzhledem k výkyvům cen na trhu ojetých aut? Benzínové ojetiny teď pořídíte o 45 tisíc levněji a s menším nájezdem než dieselové.

Zatímco ojeté diesely mírně zdražují, benzínové ojetiny si i přes mírný úbytek v nabídce už druhý měsíc drží stejnou cenu. Vyplývá to z analýzy trhu Barometr, kterou pravidelně provádí společnost Aures Holdings, provozovatel sítí AAA Auto a Mototechna.

Cena ojetého benzínového auta se na českém trhu nejčastěji pohybuje kolem 190 000 korun, naopak u dieselů průměrná cena vyrostla na 235 000. Rozdíl střední hodnoty ceny benzínu a dieselu se tak prohloubil na 45 000 korun.

Zdroj: Analýzy trhu Barometr / Aures Holdings

​"Rozdíl cen benzínového a naftového auta se ještě začátkem roku pohyboval u stejného modelu s podobnou výbavou okolo 20 tisíc korun. V srpnu se rozdíl střední hodnoty cen těchto automobilů vyšplhal až na 45 tisíc korun," popisuje Petr Vaněček, provozní ředitel skupiny Aures Holdings s tím, že nabídku i poptávku značně poznamenal růst cen paliv na evropském trhu.

Související obsah

​Zákazníci tak častěji poptávají dieselová auta, která znamenají měsíčně vyšší úsporu na palivu. A to přesto, že diesely na trhu mají většinou vyšší počet najetých kilometrů než srovnatelné benzínové ojetiny.

"Cena dieselových aut je sice od začátku roku na vyšší hranici 235 tisíc korun, nicméně od ledna se zdražila střední hodnota jen o šest tisíc korun. Cena je tak víceméně stabilní. Naopak cena benzínového vozu na trhu klesla od začátku roku o 20 tisíc korun, a to i přes klesající počet aut v nabídce. Zákazníci jsou spolu s nárůstem cen energií a spotřebního zboží nuceni hledat automobily levnější na provoz. Proto je pro ně stále výhodným řešením naftový vůz, a to i za cenu vyššího nájezdu na tachometru," vysvětluje Vaněček.

Dieselové a benzínové automobily na trhu jsou nejčastěji staré asi deset let, nicméně v počtu najetých kilometrů je značný rozdíl. U dieselových aut je počet většinou nad hranicí 180 000 kilometrů, tedy o 70 tisíc výš než v případě benzínových variant.

Související obsah

​Jak se aktuálně liší ceny konkrétních modelů v jednotlivých variantách paliva? Nejžádanější Škodu Octavia pořídíte v benzínu meziměsíčně o 3 % levněji, tedy se střední hodnotou ceny 190 000 korun. V dieselu vás vyjde o 10 % dráž, konkrétně zaplatíte 219 000 korun. A to i přesto, že na tachometru budete mít třeba o 50 tisíc kilometrů více.

Ne vždy ale platí, že je dieselová varianta dražší. Například Škoda Fabia v obou variantách mírně zlevnila – o 3 %. V dieselu za ni zaplatíte jen 83 000 korun, přičemž průměrné stáří je kolem 14 let a nájezd je většinou vyšší než 200 000 kilometrů.

V benzínu pořídíte za 126 000 korun o dva a půl roku mladší fabii s nájezdem do 120 000 kilometrů.

​Celkově nabídka dieselových aut na trhu v srpnu vzrostla o 12 % na aktuálních 35 000 automobilů, benzínových je naopak o 15 % méně než minulý měsíc ve stejném období, konkrétně 28 000. Podle aktuálního vývoje lze podle Aures Holdings očekávat, že celková nabídka ojetin meziměsíčně poroste.

vak, TN.cz
Voyo

Sledujte Televizní noviny ve full HD a bez reklam na Voyo.cz

Důležité Události