Kombinace silných stránek moderního SUV s dobrodružným charakterem robustního terénního automobilu. Tak Volkswagen popisuje studii terénního vozu ID.Xtreme, kterou představil ve švýcarském Locarnu. Koncepční elektromobil s pohonem všech kol vychází z modelu ID.4 GTX.
"Výsledkem projektu je unikátní terénní vůz, který zaujme svým robustním vzhledem a mimořádným výkonem," popisuje koncepční offroad vedoucí produktové řady MEB u Volkswagenu Silke Bagschiková.
Monstrum stojí na koncernové modulární platformě MEB pro elektromobily. Vychází přitom z nejvýkonnější verze elektrického crossoveru ID.4 s pohonem všech čtyř kol, která nese sportovní označení GTX.
Výkonným pohonem zadní nápravy a modifikací softwaru řídicí jednotky pohonu se ale u ID.Xtreme podařilo zvýšit celkový nejvyšší výkon v porovnání s modelem ID.4 GTX skoro o 30 procent - konkrétně o 65 kW na celkových 285 kW. Fanoušky off-roadu tak má o elektrické budoucnosti přesvědčit skoro 390 koní.
Studie navíc dostala rallyový podvozek, 18palcová terénní kola s terénními pneumatikami, dodatečný přední ochranný rámem s upraveným deformačním nosníkem a o půl centimetrů širší blatníky vyrobené 3D tiskem.
Další "výzbrojí" terénního elektromobilu pro výlety mimo zpevněné cesty je střešní nosič s přídavným LED osvětlením a kompletní zakrytí spodní části vozu hliníkovými panely.
Specifický je i akustický projev studie. "Ve spolupráci s designovým oddělením značky Volkswagen byl speciálně pro tento koncepční vůz vyvinut zvuk, který za jízdy vydává do okolí speciální reproduktor uložený v prostoru podběhu kola," podotýká automobilka.
Highlighty v interiéru mají být početné ozdobné prvky z Alcantary, upravená sedadla a kontrastní doplňky v oranžové barvě.
"A studie ID. Xtreme je samozřejmě trvale udržitelná. Koncepční vůz vznikl na základě vyřazeného testovacího prototypu z vývoje sériově vyráběného modelu, do něhož byla uložena použitá sada akumulátorů o kapacitě 82 kWh," dodává Volkswagen.
Koncept měl premiéru v rámci setkání, které inicioval a zorganizoval ID. Drivers Club. Na břeh švýcarského jezera Lago Maggiore se tak sjeli fanoušci modelů VW ID. z celé Evropy, aby se podělili o své zkušenosti s elektromobilitou.
O tom, zda má Volkswagen offroadovou studii proměnit i v sériově vyráběné elektrické auto, zatím nepadla ani zmínka.