Autonovinky

Moskvič se vrací na scénu dřív, než se čekalo. Nový sedan má přijít prý už letos

Moskvič se vrací na scénu dřív, než se čekalo. Nový sedan má přijít prý už letos
Zdroj: Moskvič

Zkrachovalá ruská značka Moskvič chystá reinkarnaci prý ještě letos. Do konce roku chce moskevská továrna obnovit výrobu několika modelů a poslat na trh první kusy. Za obnovou tradiční značky, jejíž spolehlivé "Leninovy sáně" se za socialismu prodávaly i u nás, stojí ruský Kamaz a také čínští partneři.

Automobilka Moskvič vyráběla svoje auta v letech 1947 až 2001, kdy zkrachovala. Teď to vypadá na její oživení. Režíruje ho město Moskva, které převzalo znárodněnou fabriku po Renaultu, a také tradiční ruský výrobce náklaďáků a tahačů Kamaz, jenž má hlavní sídlo v Tatarstánu.

Moskvič už podle agentur Avtostat a TASS začal stavět dealerskou síť prodejců a hledá prodejce v třiadvaceti velkých ruských městech. Podle oznámení značky ještě před koncem letošního roku vyrobí první nová auta. Mělo by jít o sedany příbuzné modelu JAC J7 čínské státní automobilky Jianghuai Auto. Alespoň podle zahalené siluety, kterou zatím Moskvič pustil do světa, a také podle uniklých fotek z interní prezentace Kamazu.

Čínský sedan JAC J7. | Zdroj: JAC

​Výroba má probíhat v továrně, kterou v reakci na válku na Ukrajině nedávno opustil Renault a kde se vyráběly jeho modely Kaptur a Arkana i Dacia Duster. Fabrika po znárodnění přešla do správy města Moskva, které si rozdělilo podíl s Kamazem, a Rusové tvrdí, že se linky brzy opět rozjedou.

Obnovení výroby má jako "technologický partner" na starosti právě Kamaz, který se nedávno z ekonomických důvodů spojil s čínským státním koncernem JAC. A Čína hraje zásadní roli i v reinkarnaci Moskviče.

Zdroj: Kamaz

​Dosavadní informace totiž naznačují, že nové ruské vozy ve skutečnosti budou jen "přeznačkované" modely JAC a Sehol, které se budou v moskevské továrně montovat.

​V plánu je až pět modelů – čtyři crossovery a jeden sedan. Ještě letos chce Moskevský automobilový závod Moskvič vyrobit zhruba 600 aut, z toho dvě stě elektromobilů. Ty mají sloužit hlavně pro taxislužbu a sdílení. Noví dealeři prý dostali za úkol vybudovat i infrastrukturu pro jejich předvádění, prodej a servis.

Zdroj: Kamaz

​V budoucnu mají elektromobily tvořit až pětinu vyrobených aut. Podle expertů, které oslovil ruský deník Kommersant, by se cena elektrických moskvičů měla pohybovat od 2,5 do 3 milionů rublů (1 až 1,2 milionu korun), a ruská vláda by měla nákup elektrických aut navíc dotovat.

Související obsah

​Plány Moskviče na příští roky zní ještě optimističtěji – v roce 2023 nejméně 50 tisíc vyrobených aut a v roce 2024 dvojnásobek. To už by měl v Moskvě běžet celý výrobní cyklus se svařováním a lakováním dílů.

Na další roky je v plánu i výroba malého elektromobilu na základě projektu ruského startupu Kama, ve kterém má podíl šéf Kamazu, a také modelů vlastní konstrukce na nové platformě vyvinuté Kamazem.

Připomeňte si staré sovětské moskviče díky reportáži z nedávného srazu jejich majitelů na hradě Svojanov:

vak, TN.cz
Voyo

Sledujte Televizní noviny ve full HD a bez reklam na Voyo.cz

Důležité Události