Autonovinky

Rolls-Royce už je také elektrický. Prohlédněte si ultraluxusní Spectre za 10 milionů

Je elegantní, obrovské, rychlé a neuvěřitelně luxusní. Jak jinak, vždyť je to Rolls-Royce. Kupé Spectre je ale navíc elektrické a tradiční britská značka s ním zahajuje novou éru. Už v roce 2030 mají být všechny "rollsy" na baterky.

Možná vás jako první napadne, kolik tohle auto asi stojí. Rolls-Royce Spectre je na cenovém žebříčku někde mezi současnými modely Cullinan a Phantom. To znamená, že základní cenovka atakuje 10 milionů korun – jen jeho obrovská 23palcová kola dozajista přesáhnou cenu nejnovější fabie.

A to jde skutečně jen o základ. Rolls-Royce u nového modelu nabízí neuvěřitelnou paletu konfigurací a individuální výbavy. Třeba až 15 variant přizpůsobení exteriéru od barev laku a tvarů disků kol přes různé barevné detaily až po průhlednou a podsvícenou sošku Spirit of Ecstasy na kapotě.

I v interiéru automobilka umožňuje skoro až nepochopitelné množství barevných kombinací. V nabídce jsou dost netradiční pastelové odstíny, které mohou mít sedačky, opěrky, koberečky i výplně dveří, části volantu nebo bezpečnostní pásy.

Související obsah

​K dispozici je také osvětlení Starlight, které vám do interiéru vpustí tisíce drobných ledkových hvězdiček, třeba na dveřích, na stropě nebo palubní desce.

Se zvolenými barvami interiéru pak ladí i deštník tradičně schovaný ve dveřích. Přizpůsobit se dá zobrazení budíků i digitální "klíč", na kterém může mít majitel vlastní monogram.

Spectre je duchovním nástupcem modelu Phantom Coupé, který se vyráběl do roku 2016, na trh má být uveden na konci příštího roku. Konfigurátor už je ale dostupný a Rolls-Royce přijímá objednávky. Už teď má prý britský výrobce spoustu zájemců, včetně desítek milovníků nejvyššího luxusu z Česka.

Elegantní dvoudvéřové kupé s širokou přední maskou a výraznou zádí ve stylu fastbacku měří na délku skoro 5,5 metru (5 453 mm), na šířku pak přes dva metry (2 080 mm). Váží bezmála tři tuny (2 975 kg).

Luxusní kolos tak budou pohánět nabušené elektromotory od mateřského BMW, které mají nejvyšší výkon 577 koní (430 kW) a točivý moment 900 Nm. To by mělo umožnit elektromobilu s pohonem všech kol zrychlení z nuly na stovku za 4,5 vteřiny.

Související obsah

​Baterie prý zvládnou až 420 kilometrů na jedno nabití. Jestli to platí i pro případ, že si budete celou cestu promítat hvězdičky na strop, to už automobilka neuvádí. Nabíjení by pak mělo obstarávat robotické rameno tak, aby posádka u nabíječky nemusela zapojovat kabely.

Unikátní je adaptivní podvozek, který by měl "žehlit" povrch silnice pro maximální komfort posádky. Spectre dokonce s pomocí senzorů dokáže vyhodnocovat cestu před autem a předávat pokyny hardwaru, aby se včas přizpůsobil nerovnostem.

"Pomocí nových hardwarových komponent a využití schopností vysokorychlostního zpracování Spectre dokáže systém Planar odpojit stabilizátory, což umožní každému kolu fungovat nezávisle a zabránit kývavému pohybu, ke kterému dochází, když jedna strana vozidla narazí na zvlnění vozovky," popisuje automobilka.

I před zatáčkou, kterou systém vyhodnotí jako rizikovou, zpevní tlumiče a připraví řízení všech čtyř kol (zadní kola se umí natáčet) tak, aby byl průjezd bezproblémový. Osmnáct senzorů řídí i řízení, brzdění a výkon tak, aby vůz zůstal stabilní, nenakláněl se a snadno se ovládal.

Rolls-Royce dodává, že Spectre je nejvíc digitalizovaným, a nejspíš tak i nejchytřejším, autem v jeho historii.

vak, TN.cz
Voyo

Sledujte Televizní noviny ve full HD a bez reklam na Voyo.cz

Důležité Události