Aukční dům Sotheby’s prodal nádherný a hodně vzácný kousek – Ferrari Testarossa Spider z roku 1990. Nový majitel za něj dal přes 1,4 milionu liber, v přepočtu tedy bezmála 41 milionů korun. Prohlédněte si auto, které bylo inspirací i pro legendární a přelomovou závodní videohru Out Run, která v první verzi vyšla už v roce 1986.
Kdo vyrůstal v devadesátkách a má rád auta a závodní videohry, nespíš bude znát Out Run. Byla to první opravdu dobrá řidičská hra, která měla na tehdejší dobu pionýrskou grafiku i zpracování a která se dostala do arkádových automatů i na domácí konzole.
Společnost Sega ji vydala v roce 1986 a hra se od té doby dočkala mnoha dalších verzí a pokračování. Legenda je ale jen jedna. A hlavní roli v ní hraje legendární auto, a to rudý kabriolet Ferrari Testarossa Spider, který můžete prohánět provozem v několika různých prostředích skoro třístovkou.
I díky hře Out Run se z kabrioletu stala na přelomu 80. a 90. let ikona. Ferrari přitom nikdy testarossu bez střechy oficiálně nestavělo, jeden jediný exemplář ve stříbrné barvě automobilka z italského Maranella vyrobila jako dárek někdejšímu šéfovi Fiatu Giannimu Agnellimu ke 20 letům ve vrcholné funkci.
Později ale některé nezávislé firmy vytvořily kabriolet jako vlastní neoficiální přestavbu klasické testarossy, a to včetně známého designérského studia Pininfarina, které stálo i za vzhledem oficiálního modelu.
Ve verzi Spider tak vzniklo jen několik málo kusů, a proto jsou to mezi bohatými sběrateli velmi žádaná a vzácná auta. Právě jedno z nich se minulý víkend dostalo do aukce Sotheby’s. Vůbec poprvé!
Nový majitel za kousek z roku 1990 zaplatil částku, která by mu umožnila pořízení 13 "běžných" verzí se střechou.
Šlo o jednu ze sedmi úprav Pininfariny, které byly původně vyrobené pro brunejského sultána. Ten vlastní největší sbírku luxusních aut na světě, jejíž hodnota se odhaduje na 95 miliard korun.
Auto, které se dražilo v Londýně, nikdy nebylo registrováno, najeto má pouhých 415 kilometrů a nedávno bylo nákladně zrestaurováno pod dohledem Pininfariny i specialistů Ferrari.
Kabriolet pohání pětilitrový dvanáctiválec, který poskytuje výkon 375 koní (280 kW) a točivý moment 470 Nm. Sprint z 0 na 100 km/h zvládne za 5,7 sekundy a maximální rychlost má kolem 290 km/h. Prohlédněte si tu krásku zblízka: