Autonovinky

České elektrické kupé v retro stylu. Firma ze Štěnovic ho konečně pustí na trh

Prototyp elektromobilu Luka existuje už čtyři roky. Teď se ale tohle stylové kupé dočkalo kompletního přepracování a firma MW Motors ze Štěnovic na Plzeňsku slibuje, že ho v druhé půlce letošního roku uvede na trh. Luka EV už má také cenu.

Dvoudveřové, dvoumístné retro-kupé se designem vrací někam do 50. let minulého století. Jmenuje se Luka a za jeho vývojem stojí česká firma MW Motors. Podle jejího prohlášení z konce loňského roku, by měl elektromobil konečně dorazit na trh.

Oproti prvnímu funkčnímu prototypu z roku 2018 (v úvodním videu) se toho ale dost změnilo. "Po opravdu pečlivém zvažování jsme se těsně před zahájením výroby rozhodli pro zásadní přepracování celého auta," vysvětluje výrobce skluz, který vývoj nabral.

Luka EV nově nemá čtyři elektromotory motory přímo v kolech, ale využívá jeden synchronní motor s permanentním magnetem o maximálním výkonu 55 kW. Rozsáhlými úpravami kvůli tomu prošel i celý podvozek. "Perfektní vyvážení hmotnosti 50/50, nízké těžiště, vynikající jízdní vlastnosti. Systémy elektrifikace jsou špičkové. Jelikož se jedná o vysokonapěťový vůz, můžete očekávat rychlé nabíjení," popisuje MW Motors.

Související obsah

​Výkon není nic moc, ale i díky nízké hmotnosti pod 900 kilogramů umí Luka zrychlit z nuly na stovku za 9,8 sekundy. Maximální rychlost má být omezena na 140 km/h. Pod kapotou budou dvě Li-Ion baterie s celkovou kapacitou 26,4 kWh, které mají umožnit dojezd 310 km.

Nová Luka bude mít vodou chlazený motor, úpravami prošlo i řízení, brzdy, baterie a přibyla i nabíječka s vyšší kapacitou.

V kůží provoněné kabině s karbonovými detaily se vylepšovala přístrojová deska a kupé dostalo také větší sedadla. Přibyly nové funkce a vlastnosti, jako je například dálková diagnostika.

"To vše jsme umístili pod novou karoserii. Přední část je vybavena uzavřenou maskou, která snižuje odpor vzduchu. Vzadu jsme rozšířili blatníky, aby měl podvozek větší rozchod kol a bylo možné na něj namontovat 17palcová kola," vzkazuje výrobce.

Související obsah

​Kupé má být 4 050 mm dlouhé, 1 620 mm široké a 1 220 mm vysoké, rozvor je 2 300 mm.

"Soustředili jsme se na vyšší bezpečnost a lepší řiditelnost vozu," dodává štěnovická firma a slibuje, že Luka projde v první půlce letošního roku homologována a následně bude elektromobil konečně uvolněn do předprodeje. Cena by měla začínat těsně pod hranicí milionu korun.

Související obsah

​Jestli se podaří rozjet výrobu alespoň v malé sérii je ale zatím ve hvězdách. V MW Motors mají každopádně velké plány - už rok nabízejí zákazníkům po celé Evropě i elektrický offroad Spartan, vycházející z přestavby ruského "gazíku" UAZ. Spartan je homologován pro provoz v celé EU a je možné ho importovat jako jakékoliv jiné auto. Montuje se v hale ve Štěnovicích v blízkosti dálnice D5, kde má vznikat i kupé Luka.

vak, TN.cz
Voyo

Sledujte Televizní noviny ve full HD a bez reklam na Voyo.cz

K tématu Autonovinky

Důležité Události