Značka Pagani je pro automobilové laiky naprosto neznámý pojem, ale zasvěcení dobře vědí, že produkty geniálního Horacia Paganiho představují po technologické stránce v exkluzivní společnosti hypersportovních aut absolutní vrchol.
Nejnovější chloubou značky Pagani je brutální Huayra BC, což je limitovaná edice tohoto modelu, jejíž produkce se omezí na pouhých dvacet exemplářů. Odlehčená verze BC je o 132 kg lehčí než standardní Huayra, takže váží pouhých 1218 kg. Ve spolupráci se specialisty z firmy Dallara navíc prošla komplexní úpravou aerodynamiky, takže s výjimkou střechy nezůstal jediný panel karoserie bez úprav. Pohon přitom obstarává monstrózní dvakrát přeplňovaný šestilitrový dvanáctiválec od AMG, který posílil na 789 koní a 1098 Nm. Významný podíl na dietě má o čtyřicet procent lehčí sedmistupňová automatizovaná převodovka.
V současnosti se přitom Huayra BC vytrvale prohání po slavné Severní smyčce Nürburgringu, všeobecně uznávaného měřítka schopností sportovních aut. A za volantem BC nesedí nikdo jiný než Marc Basseng, mistr Nürburgringu, který na Nordschleife v minulosti zajel rekord s Maserati MC12 i okruhovou verzí Pagani Zonda R. Ve druhém případě dosáhl v roce 2010 famózního času 6:47 minuty.
Snažení Marca Bassenga s Huayrou BC si nelze vyložit jinak než jako atak rekordního času 6 minut a 57 sekund, který mezi sériovými auty aktuálně drží hybridní Porsche 918 Spyder. To je sice ještě výkonnější, zato výrazně těžší. Šance tedy existuje. Věřme, že se čas Huayry BC na Ringu co nejdříve dozvíme, i kdyby to třeba nevyšlo...