Má to být nejrychlejší Civic R v historii a taky dost možná poslední neelektrifikovaná honda. Hlavně ale půjde o pořádně nadupaný hot hatch. Dokazuje to video z testování na japonském okruhu Suzuka, kde Honda Civic Type R vytvořil nový traťový rekord pro voz s pohonem přední nápravy.
Volkswageny Golf R i GTI, Hyundai Veloster N či i30 N, Toyota GR Corolla nebo Renault Mégane R.S. Trophy-R dostanou konkurenci, a to pořádně zdatnou. Honda totiž na letošek chystá atraktivní novinku - agresivní hatchback Civic Type R.
Přestože nová generace CTR bude uvedena na evropský trh až na konci letošního roku, testování je v plném proudu. A že jde vývoj dobrou cestou ukazuje poslední test na světoznámém okruhu v Suzuce, který je známý svými vysokorychlostními šikanami a náročnými zatáčkami.
Předprodukční Honda Civic Type R na náročné trati vytvořila nový rekord pro vozy s pohonem předních kol. Trať dlouhou 5,8 km ujela za 2 minuty a 23,120 sekundy, o 0,873 sekundy rychleji než jeho předchůdce, Honda Civic Type R Limited Edition 2021.
Nový čas byl dosažen během závěrečného hodnocení vývoje tohoto modelu 15. března 2022.
Honda na okruhu testuje svoje výkonné vozy od roku 1962 a Suzuka je od roku 1987 s výjimkou dvou ročníků také domovem Velké ceny Japonska Formule 1.
Předchozí traťový rekord pro vozy s pohonem přední nápravy na okruhu Suzuka, 2 minuty a 23,993 sekundy, vytvořil vývojový vůz Civic Type R Limited Edition v únoru 2020.
Předtím desátá generace modelu Civic Type R GT překonala v roce 2017 na okruhu Nürburgring Nordschleife traťový rekord pro vozy s pohonem přední nápravy s časem 7 minut a 43,8 sekundy. Výrobní specifikace modelu Civic Type R GT dále překonávaly rekordy sériových vozů s pohonem přední nápravy na pěti legendárních evropských závodních tratích.
Informace o svoji novince Honda zatím střeží, i proto pokus o rekord probíhal v kamufláži.
Nová generace bude podle všeho vypadat víc konzervativně než její poněkud přestylizovaný předchůdce, výrazné zadní křídlo mu ale pochopitelně zůstane. Také přední nárazník s obrovským sáním je agresivnější než u standardního Civicu.
Nový Type R bude mít mnohem širší rozchod než klasický Civic, širší podběhy kol a nižší boční prahy. Na zádi zůstává světelná lišta standardního Civicu, ale i zadní nárazník má pár výřezů pro proudění vzduchu a výrazný difuzor, ve kterém vyčuhuje trojitá koncovka výfuku s největším vývodem uprostřed.
Pod kapotou má novinka mít inovovaný zážehový čtyřválec přeplňovaný turbodmychadlem, který má poskytovat větší výkon než současný motor (316 koní). Zachová si manuál, ale na výběr má být i dvouspojkový automat.
Evolucí prochází i podvozek a auto má být o něco "říditelnější" než současná končící generace.
Interiér má vycházet z designu současného klasického Civicu, ale očekávat můžeme spoustu sportovních prvků, závodní volant a sedačky, hliníkové pedály i nějaký ten karbon.