Roli hlavní hvězdy značky Mini na pařížském autosalonu si užívá praktický model Clubman, posypaný pořádně ostrým kořením.
Clubman je optimální řešení pro ty, kdo mají rádi extravagantnost značky Mini, ale současně toho s sebou potřebují vozit víc než jen kabelku od Vittona. Ani Clubmanu nechybí výstřednost v podobě dělených zadních dveří, ale nikdo nemůže popřít, že má skutečně použitelná zadní sedadla a slušný kufr.
Nyní ale praktická volba v nabídce Mini dostala speciální sportovní verzi John Cooper Works, která budí respekt. Pod kapotou nejostřejšího Clubmanu najdeme benzínový dvoulitr, přeplňovaný turbem twin-scroll, který dává výkon 231 koní a točivý moment 350 Nm, což je o 20 Nm více než v případě hatchbacku. Auto dokáže sprintovat z klidu na stovku za 6,3 sekundy a dosahuje maximálky 236 km/h. Dynamické parametry jsou shodné bez ohledu na to, zda je motor spřažený s šestistupňovým manuálem, nebo osmistupňovým automatem. Výkon přitom na rozdíl od hatchbacku putuje na všechna čtyři kola díky systému All4. Větší karoserie společně s přítomností pohonu všech kol jsou příčinou, proč je Clubman zhruba o 300 kg těžší než hatchback, ale tím spíše vynikají srovnatelné dynamické parametry. Ukrotit temperament JCW je však úkolem pro brzdy Brembo.
Poznat JCW je každopádně velmi snadné. Ostrá verze dostala agresivní bodykit, 18palcová kola, snížený a přitvrzený podvozek, sportovní sedačky s integrovanými opěrkami, nerezové kryty pedálů, sportovní volant JCW a červené akcenty po celé kabině.