Leon, nejúspěšnější současný model španělského Seatu, se právě dočkal drobného faceliftu, ale my společně s nejzasvěcenější osobou nahlédneme do trochu vzdálenější budoucnosti této značky.
Úspěšný Leon dostal lehký facelift, který přinesl kromě velmi decentních stylistických změn na novém předním nárazníku a výraznější masce také nové výplně dveří, kvalitnější čalounění, elektrickou parkovací brzdu, trojici nových barev a nové designy ráfků. Podstatnější je rozšíření bezpečnostní výbavy o asistenty rozpoznávající dopravní značky nebo Traffic Jam Assist, schopný auto v kolonách zcela zastavit a následně opětovně rozjet. Novinkou je i bezdrátové nabíjení telefonu nebo infotainment s větším osmipalcovým displejem.
Staňte se naším fanouškem na facebooku!
Nabídku motorů rozšiřují litrový přeplňovaný tříválec o výkonu 115 koní a dieselová šestnáctistovka se shodným výkonem. Pokud jde o opačné výkonové spektrum, Seat slibuje na příští rok novou Cupru, která prý přinese překvapení. Což si můžeme vyložit tak, že výkon vrcholného Leonu vzroste na 300 koní a srovná krok s Golfem R (který má však výhodu pohonu všech kol).
Doporučujeme: Den otevřených dveří na okruhu v Brně
Dr. Matthias Rabe, šéf vývoje Seatu, při této příležitosti odkryl i další plány španělské značky. Na rok 2019 se chystá uvedení plně elektrického, zatím blíže nespecifikovaného modelu, postaveného na platformě MEB, vyvíjené u VW Group speciálně pro potřeby elektromobilů. O hybridech naopak v Seatu neuvažují, protože pro klientelu současného Seatu by taková auta byla příliš drahá a nedávala ekonomický smysl. Pokud jste se tedy těšili na obdobu Golfu GTE s atraktivním kabátem Leonu, můžete si nechat zajít chuť. Rabe zároveň potvrdil, že Seat uvažuje o opětovaném nasazení dieselového motoru do sportovních verzí Cupra. Jako nejpravděpodobnější se v tomto směru jeví využití pro Atecu Cupra, jíž by silný diesel velice slušel. A když se podíváme, co v současnosti u Volkswagenu leží na skladě, takové 240koňové BiTDI přímo volá o pozornost.
Doporučujeme: Fabia s interierem za milion.
Pochmurnější budoucnost naopak čeká tradiční velké MPV Alhambra, jehož kariéra v roce 2018 definitivně skončí. Loni se prodalo 27 tisíc exemplářů, což není špatné, ale MPV všeobecně čelí drtivému nástupu SUV, která rodinné dostavníky kosí kulometnou palbou. Značky jako Peugeot, Ford nebo Mazda transformují svá tradiční MPV do formy crossoverů, a stejný postup pravděpodobně zvolí také VW Group. Namísto drahého vývoje další generace Alhambry/Sharanu Seat nabídne velké sedmimístné SUV, které naznačilo v podobě konceptu 20V20 na ženevském autosalonu 2015. Velikostně se příští vrcholný model Seatu zařadí mezi Atecu a Škodu Kodiaq, potažmo Tiguan XL.