Nissan slaví velké prodejní úspěchy s elektromobilem Leaf, ale nemá cenu zastírat, že u mnoha lidí hraničí obavy z omezeného dojezdu daného kapacitou baterie až s fóbií. U elektromobilu zkrátka nemůžete improvizovat a vždy musíte mít dobře naplánovanou trasu k další dobíjecí stanici.
Nissan ale právě představil první detaily o novém hybridním pohonu e-Power, který dostane model Note v Japonsku a v blízké budoucnosti by mohl proniknout také do Evropy. Systém je údajně natolik kompaktní a lehký, že se ideálně hodí pro nasazení v malých modelech, takže se ho nejspíš dočkáme s příští Microu.
Staňte se naším fanouškem na facebooku.
Technologie e-Power vychází z techniky Leafu, kde kola roztáčí elektromotor, ovšem na rozdíl od zmiňovaného elektromobilu má v záloze ještě malý benzínový motor. Spalovací motor však nemá přímou vazbu s koly, ale slouží jako takzvaný prodlužovač dojezdu k dobíjení baterie. Konkrétní specifikace zatím nejsou známy, ale jisté je, že se Nissan rozhodl zvolit jinou cestu než BMW, které v i3 pro stejný účel zvolilo motocyklový dvouválec.
Nissan u e-Power slibuje špičkovou efektivitu mezi hybridy a prošlapává novou cestičku, která nám před přechodem na elektromobily a vodíkové palivové články dá ještě chvíli možnost tankovat do nádrže starý dobrý benzín.