Dřív se do 200 tisíc korun dalo koupit podstatně víc nových aut. Jenže časy se mění, výbavy jsou bohatší... Tohle je posledních pět mohykánů.
Škoda Citigo 1,0 MPI - 197 900 Kč
Kdo se někdy se Citigo svezl, ten vám určitě nadšeně vyprávěl o tom, jak dobře se Citigo chová na silnci, a že je vlastně docela zábava ho řídit. Rozhodně ho bereme jako jedno z nejlepších aut do města. Jenže za cenu pod 200 tisíc je úplně holá základní třídvéřová verze, která nemá ani rádio. Což je, ehm, škoda.
STAŇTE SE NAŠIMI FANOUŠKY NA FACEBOOKU
Hyundai i10 1,0 D-CVVT - 199 990 Kč
Korejci nabízí malou i10 pod dvě stě tisíc v akčním provedení Limited Edition a v ceně je šest airbagů, klimatizace a přední okna v elektrice. i10 je sice typické auto do města, ale nabízí pohodlná přední sedadla, chytře vyřešený interiér s prostornými odkládacími schránkami a do dveří se vejde velká PET lahev. Interiér je dobře odhlučněný, což se hodí. Podvozek je totiž tvrdší a nedokáže úplně dobře odfiltrovat všechny nerovnosti.
Dacia Sandero 1,0 SCe - 174 900 Kč
Základní model v nabídce sice nemá klimatizaci ani rádio, ale na druhou stranu, čtyři airbagy, asistent pro rozjezdy do kopce, dělené zadní sedadlo či LED denní svícení, což jsou věci, které jistě oceníte. Při rychlé testovací jízdě s potěšením registrujeme schopný a komfortní podvozek, a že malý a lehký motor má pozitivní vliv na vyvážení auta. Pětasedmdesát koní však není mnoho a na celém autě nás nejvíc mrzí hlučná a ne moc přesná pětistupňová převodovka. Kvitujeme pětiletou záruku!
DOPORUČUJEME: Povinné ručení nemusí při nehodě stačit, pak vás může čekat i exhekuce
Nissan Micra 1,2 l- 199 900 Kč
Už za pár dní se v Čechách začíná prodávat nový model a tohle by mohla být vaše šance koupit si ještě stávající provedení za tyhle peníze. Micra za dvě stě tisíc je docela zajímavý kup, protože je to spíš malý hatchback, než jen mini auto do města. Její tříválec je točivý, podvozek komfortní a kufr docela velký. Auto je však ve vyšších otáčkách hlučnější a v oblasti loktů a ramen by mohli někteří řidiči chtít víc prostoru. A na závěr ještě jeden důvod proč přemýšlet o starém modelu - nová (ale taky větší) Micra bude začínat na 259 000 Kč.
Dacia Logan 1,0 SCe - 169 900 Kč
Je to nejlevnější auto na trhu s novými auty a tuhle pozici si drží už od svého uvedení. Za 170 tisíc koupíte úplně základní provedení, ale do 200 tisíc se vejdete i s o kus zajímavější verzí Open nebo s nejvyšší výbavou Arctica. To už jsou v ceně i elektricky stavitelná zrcátka, manuální klimatizace nebo rádio s MP3 a USB vstupem. Ještě lákavější verzí pro české řidiče je praktický a prostorný kombík Logan MCV, který má větší kufr než Octavia Combi! Pak si ale dejte pozor, abyste litrový motor příliš nepřetěžovali. I tady dostanete záruku pět let.
DOPORUČUJEME: Chcete vědět jak jezdí nová auta? Děláme videotesty objektivně, vtipně a na doraz!