Toyota GT86 dostala facelift. Ale v nabídce je dál jen jedna motorová varianta - atmosférický dvoulitrový boxer.
Vždycky jsem říkal, že jestli má Toyobaru nějaký problém, pak je to nedostatek výkonu. A omlouvám se všem co to vidí jinak, ale já si za tím stojím. Hodit auto bokem a pak ten spektakulární drift prostě umře, protože motor nemá dost síly na to, aby dál udržel protočená zadní kola? Sakra, to je škody! Protože jinak je Toyobaru naprosto úžasné auto, stará škola, kde všechno má svůj smysl a důvod. Připomíná mně první generaci Mazdy MX-5, má opravdu hodně společného s populární hachinou (Toyota AE86), a pravda je, že se skvěle řídí, že v ní máte pusu od ucha k uchu, a že v ní prostě vnímáte jízdu všemi smysly.
STAŇTE SE NAŠÍM FANOUŠKEM NA FACEBOOKU!
O to víc jsem byl samozřejmě zvědavý, jestli se s faceliftem dočkáme i ostřejší verze. A dnes Toyota zveřejnila oficiální fotky a informace... Ne, senzace se nekoná, pod kapotou bude dál atmosférický dvoulitrový boxer s výkonem 200 koní. Ale ty další věci mě baví! Podle Toyoty se totiž zvýšila tuhost karoserie a zlepšila se odezva tlumičů. U výbavy Sport jsou to Showa, při výběru paketu Executive Leather jde o tlumiče Sachs. No a pak jsou tady takové ty věci jako jiné nárazníky, LED svícení, 17palcová kola... V interiéru si pozorné oko všimne nového volantu a přepracované palubní desky s větším displejem, kde najdete hodnoty přetížení, časy na jednotlivá kola a stopky.
DOPORUČUJEME: Zimní kurzy jízdy pro nadšené řidiče
Ani teď si tedy Toyotu GT86 nekoupím, ale sakra se těším na to, až se s ní svezu. A líbí se mi přístup několka mých přátel, kteří si ji pořídili a hrají si s ní. Jeden zvýšil výkon pomocí kompresoru, další se spokojil s výměnou výfuku, sání a přeprogramováním řídící jednotky, a třetí jezdí s naprosto sériovým autem a peníze investuje hlavně do sebe sama - pravidelně ho potkáte na okruhu a vymete snad každý řidičský kurz.
A co vy? Je pro vás Toyota GT86 autem snů, nebo byste si za 819 tisíc koupili něco jiného?