S každým novým Mustangem je to jako s novým iPhonem. Každého zajímá, každý ho okamžitě chce a pak o něj poleví zájem. Než se objeví nový model, samozřejmě.
Fordu se to možná nebude líbit, ale já to tak vnímám. Znám člověka, který dal sto tisíc navrch, jen aby měl Mustanga dřív než ostatní. A dokonce znám člověka, za což se tedy trochu stydím, který si vzal i Mustanga s čtyřválcovým motorem 2,3 l, jen proto, aby ho měl taky.
To nejdůležitější u nového Mustangu je výkon. Samozřejmě. Ford oznámil, že pětilitrový osmiválec modelu GT byl „důkladně přepracován“ a že nyní bude „silnější a rychlejší“. Za vším je nový systém vstřikování paliva, takže by motor měl mít nejen víc koní, ale taky lepší průběh točivého momentu a nižší spotřebu. (Což u Mastanga nezajímá nikoho jiného než pár pitomců z Bruselu). Výkon i točivý moment stoupl i u 2,3litrového čtyřválce EcoBoost, což ale nezajímá už vůbec nikoho. Tedy doufám. Jako drobný problém ale vnímám, že Ford nezveřejnil, o kolik silnější ty motory budou. Takže jen připomínám, že stávající V8 má 422 koní a 540Nm, a že čtyřválec 317 koní a 434 Nm. Jo a šestiválec končí, kdyby vás to zajímalo.
DOPORUČUJEME: Chcete začít závodit? Kupte si Mustanga!
Oba motory pak budou moci být nově spřažené s desetistupňovou automatickou převodovkou, nicméně manuální šestikvalt zůstává. Naštěstí. A i on prošel jistou modernizací, kde se jako nejzajímavější jeví nový dvojitý setrvačník. U automatu se pak těšte na řazení pádly a čtyři jízdní režimy. A když už jsem u toho pohoného ústrojí... Novinkou budou adaptivní tlumiče MagneRide, silnější stabilizátory a zakázkové pneumatiky Michelin Pilot Super Sport 4.
DOPORUČUJEME: Nemáte na opravdického? Postavte si ho z Lega
Mustang prodělá taky drobné vizuální změny, což je mě vlastně docela jedno. Myslím, že už teď sám o sobě vypadá dobře. Poctivé gétéčko. Sám bych si pro něj asi neběžel, ale naprosto chápu lidi, kteří to udělají. A jen doufám, že bude v kurzu déle než nový iPhone.