Byl to jeden z těch dní, kdy jste opravdu rádi v práci. Na okruhu v Mostě bylo mrazivo a zasněženo, ideální podmínky na Winter Challenge, což jsou volné jízdy pro veřejnost. A já měl v ruce klíčky od Impre… pardon, WRX STI a dráhu jsem měl na dvě hodiny jen pro sebe.
DOPORUČUJEME: Malé bláznivé Clio bojuje na okruhu o čas
Aby bylo jasno, odmítám tomu autu říkat jinak než Impreza, ať se v Subaru klidně postaví na hlavu. Nevím kdo a proč to změnil, ale byl to idiot. Pohon všech kol, přeplňovaný boxer, modrý lak a vzadu křídlo… Ať si tomu auto klidně říkají třeba Mars nebo Palma, je mi to úplně ukradené. To prostě Byla, Je a Bude Impreza. Měl jsem plakát na zdi v kanceláři snad deset let a neuplyne měsíc, abych se nepodíval, jak Imprezu s číslem 555 vodil Colin McRae.
DOPORUČUJEME: BMW 440i na zmrzlém okruhu v Mostě
No dobře… Já nejsem Colin, ale jezdit bokem mě baví. A Impreza (WRX) to pořád umí bez ohledu na to jak se jmenuje. Na suchu a na lepivých gumách je téměř nemožné ji poslat do zatáčky dveřmi napřed, ale když je sníh, pak není co řešit a to auto se předvádí jak poslední děvka. Strašně moc mi to bavilo.
Zatímco na suchu mi vadí že zábava přichází až v rychlostech vysoko nad dálničním limitem, tak na sněhu to bylo fakt něco hodně extra. Na suchu se WRX STI zkrátka chová jako chirurgický skalpel, vše podřizuje nejčistší formě rychlosti. Ale na sněhu? Na sněhu vás chce hlavně pobavit. I když ty rychlosti jsou pořád pekelné…
DOPORUČUJEME: Těžkotonážní SUV od Audi popírá fyzikální zákony