Řeší se to od jejího oficiálního uvedení na trh. Tři výfuky u přeplňovaného čtyřválce nového Civicu Type-R jsou totiž opravdu raritní záležitostí. Má to nějakou funkci, nebo to jen podrthuje extravagantní design celého auta?
Když se objevilo se třemi výfuky osmiválcové Ferrari 458, tak z toho bylo slušné haló, ale co to bylo oproti tomu, když se stejným řešením přišla Honda. Design jejího Civicu Type-T rozdělil fanoušky na dva tábory, ale nikdo nemůže zpochybnit, že by mu chyběla rychlost. Před pár dny se Type-R totiž stal nejrychlejší předokolkou na Nordschleife.
DOPORUČUJEME: Panebože to je rychlost! Podívejte se, jak Civic Type-R zajel rekordní kolo na Nordschleife.
No ale co tedy ty tři výfuky? Jsou tady jen pro ozdobu, nebo mají svou funkci? Souvisí s přeplňováním? Honda sama se tomu v žádných tiskových materiálech nevěnuje, a tak existuje hned několik speklulací, včetně té, že podobně jako u Ferrari F40 i tady střední potrubí zajišťuje odvádění spalin od turbodmychadla. Není to ale pravda. Všechno je to kvůli zvuku!
DOPORUČUJEME: Honda Civic 10. generace do posledního detailu. Technické informace + velká fotogalerie
„Všechny tři výfuková potrubí mají svou funkci. Při nízkých otáčkách z každé odchází výfukové plyny, aby se vytvořil dynamický zvuk,“ řekl Hideki Kakinuma, asistent vývoje nového Type-R, pro server Carthrottle. „Ve středních a vysokých otáčkách pak prostřední výfukové potrubí vytváří určitý podtlak, který snižuje hluk v kabině. Můžeme zesílit zvuk výfuku, ale ovládáním průtoku výfukových plynů můžeme také hluk snížit, což se může hodit v určitých provozních podmínkách. Je to ideální řešení aniž bysme museli používat nějaké speciální klapky nebo náhražku v podobě elektronického zvuku.“
A co si o zvuku nového Civicu Type-R myslíte vy? Nemůžeme se dočkat, až ho budeme řídit!
STAŇTE SE NAŠIMI FANOUŠKY NA FACEBOOKU!