Už i u nás si můžete koupit modely Audi A4 a A5 na zemní plyn. Podle všeho jsou aktuálně lepší volbou, než auta na elektřinu.
Audi říká, že v střednědobé vzdálenosti jsou auta na zemní plyn (CBG) zajímavou alternativou a my jim v tom dáváme za pravdu. Mají nižší provozní náklady než benzínové nebo naftové motory, nižší emise a větší dojezd než elektromotory, zároveň je jejich natankování stejně rychlé jako u běžných spalovacích motorů. Ve spoustě evrospkých zemích pak mají auta na CNG daňové úlevy.
DOPORUČUJEME: Audi sice skončilo s výrobou elektrického sporťáku R8, ale myšlenka na sporťák na baterky žije dál!
Audi už nabízí Audi A3 a teď přidává větší kombík A4 a kupé A5, svoje modely označuje jako g-tron. Obě dvě auta mají pod kapotou přepracovaný dvoulitr TFSI, který však musí být pro spalování CNG upraven. Má nové vnitřnosti, jiné chlazení i výfuk. Prodávající se výlečně verze s pohonem předních kol, prostor pro čtyřkolku totiž zabírá nádrž pro CNG. Ta pojme 19 kg plynu, nádrž na benzín je pak 25litrová. Dojezd auta je tabulkových 950 km. Auto vždy startuje na benzín a teprve pak se automaticky přepíná na CNG, na benzín jezdí i při teplotách nižších jak -10 stupňů. A rozdíly v jízdě?
ZAJÍMÁTE SE O AUTA? PAK SE MUSÍTE STÁT NAŠÍM FANOUŠKEM NA FACEBOOKU!
Ano, zaregistrujete je. Na plyn má přeplňovaný dvoulitr udávaný výkon 170 koní, na benzín je to 190. V praxi je motor trochu línější, ale nic, co by vám mělo nějak vadit. Můžete se ale těšit z toho, že provoz auta vyjde levněji, než když by motor spaloval naftu. Jinak tady žádné výraznější rozdíly nejsou, elektronika si sama hlídá provoz a jako řidič registrujete jestli jedete na benzín nebo plyn jen díky zelené kontrolce na palubní desce. Těšíme se, až si auto na CNG vyzkoušíme v běžném testu!
DOPORUČUJEME: Tak už i Lamborghini... Bude vyrábět SUV a bude mít hybridní motory.