Škodovka musí hrát podle pravidel, které jí určuje koncern Volkswagen, Aby taky ne, když ji stoprocentně vlastní! A co třeba Seat? A věděli jste, že Toyota má co mluvit do Subaru? Proč? Nu, možná budete překvapeni...
Proč jsou si auta navzájem tak podobná? Protože jsou postavená na stejných základech a liší se jen skořápkou viditelnou navenek, případně odlišným nastavením. V dnešní době přežijí jen ti nejsilnější a všichni už dávno pochopili, že sdílení technologií, vývoje, ale i hromadné objednávky jsou jedinou správnou cestou. Koncern Volkswagen byl průkopníkem, ale spolupráce mezi automobilkami trvá už roky. Jenže posledních patnáct let je top stále markatnější, před pár měsíci sežrala skupina PSA německý Opel, a třeba Fiat s Alafou Romeo a Lancií se chovají snad až podbízivě.
DOPORUČUJEME: Baví vás auta? Podívejte se na naše videotesty!
Ale pozor! Volkswagen má třeba v Porsche majoritní většinu, ale možná budete překvapeni, že jeho podíl je jen těsně nadopoloviční. General Motors třeba vlastní automobilové značky o kterých jste v Evropě nikdy neslyšeli, Renault s Nissanem zase mají v portfoliu nejen Mitsubish, ale třeba i Ladu. A další překvapení? Bude jich asi víc, než by vás na první pohled napadlo...
DOPORUČUJEME: Opel už je definitivně v rukou Francouzů. Co bude dál?