Po dealerech značky Opel dostali v Česku výpovědi i prodejci Volkswagenu. Hromadné akce mají podle automobilek zvýšit konkurenci, rozšířit portfolio a zlepšit péči o zákazníky. Některým prodejcům se ale nelíbí, jak s nimi výrobci zacházejí. Upozornil na to server iDnes.cz.
Všem dealerům Opelu skončí smlouvy do roku 2020, týká se to českého trhu i celé Evropy. Automobilka chce nabídnout smlouvy nové, ale ty už budou upravené tak, aby zohledňovaly i prodejní výkonnost dealera, tedy to, kolik aut prodá.
Dosud se odměny dealerů skládaly z pevné části, jednak z variabilní marže za splnění určitých standardů, například dostupnost předváděcích vozů, účast na školeních a podobně, píše iDnes.cz. Důraz na kvalitu servisu, úroveň prodejny a přístup k zákazníkům kladou i jiné značky.
Pod novými smlouvami budou moci všichni prodejci prodávat vedle osobních i nákladní auta a elektromobily. Podle vyjádření automobilky jde o standardní postup, který se opakuje zhruba po sedmi letech. “Jednoznačně chceme motivovat dealery, aby prodávali víc aut a díky nové smlouvě dosáhnou ti úspěšní na lepší marže,“ cituje iDnes.cz generálního ředitele českého Opelu Pavla Šilhu.
Výpovědi tak reagují na vývoj trhu a přechod Opelu pod nového vlastníka.
Podobný postup zvolil i Volkswagen, který po Evropě rozeslal výpovědi na konci března. I v tomto případě má jít hlavně o aktualizaci a připravení trhu na nástup nových technologií a pohonů. To klade na dealerství nové nároky.
V některých evropských zemích dojde i k rušení některých prodejních míst. České zastoupení Opelu i VW ale potvrdilo pro iDnes.cz, že obchodní síť v ČR zůstane stejná i po podpisu nových kontraktů. Opel prý zváží zrušení maximálně jedné až dvou nejméně výkonných prodejen z celkového počtu 35, které v Česku má.
Podle iDnes.cz jsou však někteří dealeři Opelu rozladěni, nelíbí se jim způsob, jakým se o výpovědi z německé centrály dozvěděli – informace vyšla nejdřív v médiích.