Vybíráte auto, které by vás i s rodinou dovezlo na letní dovolenou? Máme pro vás několik tipů na úsporné a prostorné vozy, které pořídíte aktuálně za cenu kolem 150 tisíc korun. Podívejte se, na co si dát pozor, aby vám zdánlivě výhodná koupě nezkazila prázdniny.
V kategorii MPV je mezi českými motoristy velmi oblíben Volkswagen Touran. Ten se dá aktuálně koupit s naftovým motorem a automatickou převodovkou už za 150.000,- Kč při využití financování úvěrem. Za tu cenu dostanete zhruba 8 let staré auto s lepší výbavou a nájezdem kolem 150 tisíc km. Kromě prostoru a komfortu nabídne také nízkou spotřebu kolem šesti litrů nafty na 100 kilometrů a slušnou technickou kvalitu.
"Českou" variantou je Škoda Yeti. Auto ESA nabízí například verzi 2,0 TDI s pohonem 4x4 a výbavou Ambition za částku 160.000,- Kč. U Yetiho se dá spolehnout na kvality zpracování a u naftových motorů také nízkou spotřebu, která se dá i s verzí 4x4 udržet pod hranicí šesti litrů.
Zvýšenou poptávku zaznamenávají v posledních měsících také vozy korejské značky Hyundai, především SUV Tuscon. Za verzi 2,0 CRDI a pohonem 4x4 aktuálně dáte zhruba 120.000,- Kč. Tuscon vyniká prostorem na zadních sedadlech, což ocení především děti. Má relativně výkonný motor, který i při cestě na delší trasy zajistí naprosto pohodlné a svižné cestování s průměrnou spotřebou nafty sedm litrů na 100 kilometrů.
Někteří lidé hledají auto, ve kterém by odjeli na letní dovolenou, a při výběru zbytečně spěchají. Zdánlivě výhodná koupě ojetého auta před odjezdem na dovolenou se může velice rychle proměnit v noční můru. “Neprověřená auta koupená někde na ulici mohou být velkým rizikem,“ varuje Pavel Foltýn z Auto ESA.
Největším rizikem takových aut bývají skryté vážné technické vady, které se často projeví velice brzy po koupi. “Motor běžně bere olej, převodovka přestane řadit, nefunguje chlazení a vybíjí se akumulátor,“ vyjmenovává obvyklé závady takových neprověřených aut Foltýn.
Nedočkaví kupci jsou ideálním cílem pro podvodníky, kteří se potřebují rychle zbavit auta s nějakým problémem. Zákazník ve stresu vůz před koupí důkladně neprověří a často ani neabsolvuje pořádnou testovací jízdu. Běžně se pak stává, že s takovým “novým“ autem na dovolenou nový majitel ani nedojede. Místo toho zůstane viset někde za hranicemi uprostřed noční dálnice.
Velké prověřené bazary se dušují, že na riziková auta u nich kupující nenarazí, protože neprojdou přes přísné síto výkupu. Buď bazar odmítne auto vykoupit a majitel pak zkouší prodat auto přes podvodný soukromý inzerát, nebo do autobazaru ani nejede, protože ví, že by na výkupu stejně nepochodil. “Z důvodu vážných technických a právních vad odmítáme vykoupit až tři čtvrtiny nabízených aut,“ říká Pavel Foltýn z Auto ESA.
Takové vozy často končí v soukromé inzerci. Buď bazar odmítne auto vykoupit a majitel pak zkouší prodat auto přímo, nebo do autobazaru ani nejede, protože ví, že by na výkupu stejně nepochodil.