Dvě generace a dost! Toyota ruší označení Auris. Všechny její kompaktní hatchbacky, kombi i sedany se teď budou celosvětově jmenovat Corolla. Do Evropy se tak po letech vrací starý známý název.
Třetí generace Aurisu se po jarním představení na ženevském autosalónu chystala na trh. S tímto názvem ale nakonec nevyjede! Japonská automobilka rozhodla, že své modely v nižší střední třídě i v Evropě znovu přejmenuje na Corollu.
Název ponesou celosvětově všechny kompaktní hatchbacky, sedany a kombi nové generace v segmentu C (nižší střední třída). Označení Auris pak z trhu zmizí.
Přejmenování modelu souvisí s přechodem modelu Corolla na novou podvozkovou architekturu TNGA (Toyota New Global Architecture), která nahradí tři různé doposud používané platformy.
"K opětovnému zavedení názvu Corolla pro naše kompaktní hatchbacky a kombi bychom těžko našli příhodnější okamžik než uvedení modelu nové generace," říká Johan van Zyl, prezident a generální ředitel Toyota Motor Europe.
Nejmodernější hybridní technologie budou k dispozici všem třem karosářským provedením Corolly. Ta je celosvětově nejprodávanějším automobilovým modelem, pro nějž se od uvedení v roce 1966 rozhodlo už přes 45 milionů zákazníků.
"Filozofie návrhu a konstrukce TNGA dodává nové generaci našich kompaktních modelů zbrusu nový rozměr. Kromě kvality, odolnosti a spolehlivosti, kterými je Corolla proslulá, přináší více emocí, po kterých naši zákazníci volají, jako jsou např. výrazný design, kultivovaný interiér, atraktivní jízdní dynamika a výkonné, nicméně hospodárné hybridní pohony," popisuje van Zyl.
Nové Corolly se začnou prodávat v průběhu roku 2019. Kombi Corolla Touring Sports se představí ve světové premiéře na letošním říjnovém autosalonu v Paříži po boku kratšího hatchbacku, v obou případech s hybridním pohonem. Studie hatchbacku měla premiéru už v Ženevě a další detaily odhaluje verze pro americký trh.
Pětidveřový "americký" hatchback má dynamičtější vzhled, o který se stará hlavně zkrácený přední převis a širší rozchod. Nový model je o pár centimetrů nižší a taky delší i širší než ten dosavadní. Platforma TNGA má nižší těžiště a větší torzní tuhost.
Toyota dosud používala označení Corolla hlavně pro americký a asijský trh. V Evropě se tak jmenoval pouze kompaktní sedan. Pro hatchback a kombi zavedla v roce 2007 evropský název Auris. I tehdy to automobilka vysvětlovala novou strategií a revoluční proměnou. K osvědčené Corolle se tak vrací po jedenácti letech.
Toyota Corolla poprvé vyjela už v roce 1966, kdy japonská automobilka vyslyšela volání zákazníků po autě se sportovnějším vzhledem i jízdními vlastnostmi. První vozy dostaly výbavu, která se na japonském trhu objevila vůbec poprvé – třeba čtyřstupňovou převodovku.