Je to vidět na první pohled - aerodynamice a rychlosti je tu podřízeno vše. Vždyť nový McLaren Speedtail má výkon 1035 koní a maximální rychlost nad 400 km/h. Britský výrobce své superauto konečně ukázal v plné kráse. A krása to skutečně je.
Má to být moderní nástupce kultovního modelu F1 s ambicemi prohánět nejrychlejší auta planety. Vždyť rychlost na 300 km/h! umí vytáhnout za 12,8 vteřiny. To je o čtyři vteřiny méně než jiný hypersport McLarenu P1, který je určený na závodní tratě.
McLaren vyrobí jen 106 kousků limitované série Speedtailu. Každý z nich stojí 1,75 milionů liber, tedy přes 50 milionů korun. Plus daň... Navíc s volitelnými doplňky se cena může došplhat až na 3 miliony liber, tedy někam k 90 milionům korun. Přes tu závratnou sumu jsou už předem všechny kus vyprodány. Noví majitelé si na ně ale musejí počkat ještě skoro dva roky, výroba začne příští rok.
Speedtail je nejrychlejší silniční vůz, který legendární britský výrobce kdy postavil. Pod kapotou z uhlíkových vláken by měl mít čtyřlitrový dvakrát přeplňovaný benzínový motor V8 z modelu Senna kombinovaný s elektrickým agregátem z McLarenu P1. Elektrická jednotka tu není z ekologických důvodů, ale čistě pro to, aby podpořila výkon. Ten dá dohromady přes 1000 koní, tedy asi něco jako deset Fordů Fisesta.
Aby rychlosti nestálo nic v cestě, přišel vůz o zrcátka, která nahradily vysunovací kamery. Místo zadního spoileru má malá vyklápěcí křídla z karbonu. Přední kola jsou přiklopena speciálními kryty. Kokpit vypadá jako elegantní letící kapka.
Stejně jako McLaren F1 z 90. let má i Speedtail tři sedadla, která jsou v kokpitu rozložená tak, že řidič sedí uprostřed jako ve stíhačce a spolujezdci po stranách, mírně za ním. Pilot může vystupovat, na kterou stranu chce, v cestě mu nepřekáží řadicí páka, protože McLaren se rozhodl pro automatickou převodovku.
Speedtail je rozhodně hodně výrazný vůz, který designem vynikne i mezi ostatními hypersporty.
S délkou 5,2 metru se může srovnávat s dlouhými limuzínami a je delší než průměrné parkovací místo. Přitom váží pouhých 1,4 tuny, tedy méně než rodinný Ford Mondeo.
Palubní deska je složená ze tří displejů, které doplňují ještě boční obrazovky na každé straně. Ty slouží jako elektronická zrcátka a zobrazují obraz z kamer.