Corolly, které Toyota vypustí do Evropy místo dosavadních modelů Auris, jsou kompletní. Obří kombík a malý hatchback doplní nová generace sedanu, která se poprvé představila veřejnosti.
Co si budeme povídat, dosud to byla poněkud nuda. Sedany Corolla i kombíky a hatchbacky Auris měly hodně konzervativní design, uvnitř to zase byl trochu zmatek. Toyota se rozhodla, že to všechno škrtne a přiveze do Evropy nový styl. Auris končí a všechny verze této modelové řady ponesou opět název Corolla. A představují se jako dynamická stylová auta, se kterými chce automobilka opět atakovat špičku v nižší střední třídě.
Nejnovějším důkazem má být právě představený nový sedan Corolla. Ten se zařadí po bok hatchbacku a kombíku Sport Touring, které japonská automobilka ukázala na předcházejících letošních autosalónech. Dvanáctá generace modelové řady Corolla je tak kompletní.
Linie sedanu přiostřily po vzoru hatchbacku. Celkový vzhled je pořád střízlivý, ale zároveň rozhodně dynamičtější a agersivnější než u aurisů i než u předchozích generací coroll. Moderní je i světelný podpis předních a zadních LED světlometů. Automobilka ostatně avizovala, že chce s corollou přivézt do Evropy víc emocí.
Sedan, který se pro Evropu bude vyrábět v Turecku, sdílí s ostatními verzemi novou globální platformu, kterou Toyota označuje jako TNGA a staví na ní i další modely. Auto měří na délku 4640 mm, na šířku 1780 mm a na výšku 1435 mm. Je tak o něco kratší, nižší a širší než předchozí generace, i to prospívá sportovnímu vzhledu.
Nová podvozková architektura GA-C zprostředkuje zajímavější zážitek za volantem. Nižší těžiště, o 60 % vyšší tuhost karoserie a víceprvkové zavěšení zadních kol již ve standardu má přispět k lepšímu jízdnímu chování a stabilitě.
Změna prospěla i interiéru, který je proti aurisům rozhodně čistější, modernější a přehlednější. Stejně jako u hatchbacku a kombi mu dominuje výrazný osmipalcový dotykový displej infotainmentu. Toyota slibuje reprezentativní design, kvalitnější materiály a ujišťuje, že uvnitř bude taky větší ticho díky lepšímu odhlučnění.
V Evropě budou pro sedan k dispozici dva motory. Hlavním tahákem má být úsporná hybridní verze kombinující elektromotor s 1,8litrovým čtyřválcem. Hybridní systém produkuje výkon 122 koní (90 kW) a není nutné dobíjení ze zásuvky.
Druhou variantou bude benzinová šestnáctistovka. Jednotka nabízená v kombinaci se šestistupňovou manuální převodovkou nebo bezestupňovým ústrojím CVT disponuje nejvyšším výkonem 132 koní (97 kW) při spotřebě 6,1 l/100 km.
Nové corolly se začnou prodávat v průběhu příštího roku. Kombík má být elegantní, hatchback spíš sportovní, sedan něco mezi. Kombi Touring Sports bude patřit ke špičce mimo jiné díky obrovskému kufru, základní objem 598 litrů bude jeden z nevětších v nižší střední třídě.
Toyota dosud používala označení Corolla hlavně pro americký a asijský trh. V Evropě se tak jmenoval pouze kompaktní sedan. Pro hatchback a kombi zavedla automobilka v roce 2007 evropský název Auris. K osvědčené Corolle se tak na starém kontinentu vrací po jedenácti letech.
Vůz s označením Toyota Corolla přitom poprvé vyjel už v roce 1966, kdy japonská automobilka vyslyšela volání zákazníků po autě se sportovnějším vzhledem i jízdními vlastnostmi. Corolly se od té doby staly celosvětově nejprodávanějším modelem, pro nějž se od uvedení rozhodlo už přes 46 milionů zákazníků.