Porsche představuje osmou generaci legendární modelové řady 911. Nová "devětsetjedenáctka" oslavila světovou premiéru v předvečer autosalonu v Los Angeles. A je to velká paráda...
Nové Porsche 911 si rozhodně udrželo nezaměnitelnou DNA. Jeho vzhled je přitom mnohem svalnatější a kupé vypadá o něco lépe než předchůdce. Nově navržený vnější design má umocnit skokovou změnu ve výkonech – nad obřími koly (20 palců vpředu a 21 palců vzadu) se klenou výrazně širší podběhy. Vpředu vzrostla šířka karoserie o 45 milimetrů, štíhlý “pas“ pak zvýrazňuje jednotně široká záď u všech verzí.
Porsche dostalo nové světlomety a přední kapota s výrazným prolisem je viditelně inspirována designem prvních generací modelové řady 911. A to je dobře!
Inženýři nechtěli narušit ladné linky, takže třeba kliky jsou zapuštěné a elektronicky se vysouvají. Zádi dominuje u všech verzí výrazně širší, variabilně výsuvný zadní spoiler a světelný pás. S výjimkou předního a zadního nárazníku jsou veškeré vnější panely karoserie vyrobeny z hliníku.
Interiéru dominuje 10,9“ dotykový displej a rovné linie desky se zapuštěnými přístroji. Předlohou byly “devětsetjedenáctky“ ze 70. let. Kromě klasického centrálního otáčkoměru informují řidiče dva tenké displeje bez rámečku. Díky novému sériovému infotinmentu s inteligentní navigací, osobním asistentem a připojením k internetu se sporťák se zadním pohonem přizpůsobuje požadavkům digitálního světa.
Nová generace dostala třeba asistenta nočního vidění s termovizí, rozeznávání překážek s nouzovým bržděním nebo webový kalkulátor emisí. Ten vypočítává finanční příspěvky, které mohou zákazníci Porsche vložit do projektů na ochranu klimatu, aby kompenzovali své emise CO2.
Automobilka jako světovou novinku představuje režim Wet Mode, který rozpozná vodu na silnici, přizpůsobí činnost regulačních systémů a upozorní řidiče. Ten pak může aktivovat tlačítkem nebo voličem jízdních režimů na volantu bezpečné nastavení.
Pod kapotou jsou zdokonalené přeplňované šestiválce boxer nové generace, ve verzích S bude 911 ještě výkonnější než dosud. Vylepšeným vstřikovacím procesem a nově umístěným turbodmychadlem včetně chladiče stlačovaného vzduchu se zvýšila účinnost celého ústrojí. Hnací síla je přenášena nově vyvinutou osmistupňovou dvouspojkovou převodovkou.
Boxer v modelech 911 Carrera S a 911 Carrera 4S nyní poskytuje nejvyšší výkon 450 koní (331 kW), což je v porovnání s předchůdcem o 30 koní (22 kW) víc. Obě verze modelu 911 zůstávají při zrychlení z nuly na 100 km/h pod hranicí čtyř sekund: kupé s pohonem zadních kol zvládne sprint za 3,7 sekundy, 911 Carrera 4S s pohonem všech kol za 3,6 sekundy. Oba modely jsou tak o 0,4 sekundy rychlejší než minulá generace. S paketem Sport Chrono se navíc náskok zvýší o další 0,2 sekundy.
911 Carrera S má maximálku na 308 km/h, varianta s pohonem všech kol umí 306 km/h. Po přepočtu na kombinovaný cyklus EU činí spotřeba paliva modelu 911 Carrera S 8,9 l/100 km, u modelu 911 Carrera 4S to je 9,0 l/100 km.
Nové modely už je možné objednávat, zatím je ale venku jen německá cena: Porsche 911 Carrera S tam stojí od 120 125 eur, 911 Carrera 4S od 127 979 eur, tedy nad hranicí tří milionů korun.