Může se sovětský žigulík proměnit v monster truck? Tady je odpověď. Ruští “blázni“ z YouTube kanálu Garage 54 narvali na legendární sedan 38placová kola a užili si s ním dost zábavy. Podívejte se sami.
O žigulíku se vždycky říkalo, že přežije všechno. Experiment ruských nadšenců je další důkaz. Vzali stařičký vůz a přidělali na něj obří kola.
Něco takového samozřejmě nemohli nacpat pod blatníky, a tak použili nástavce na prodloužení náprav. Ale pozor, nejde o žádné tuningové podložky na rozšíření rozchodu kol, ale o pořádné roury!
Žigulík s obřími koly vypadá dost podivně, zdá se, že se přední kola musí každou chvíli urvat. Ale nesmrtelné auto přežije řádění ve smyku i na haldě sněhu. Ocelové roury, vyztužená ramena a navařené příruby drží pevně...
Uřídit něco takového musí být dřina, ale vypadá to, že tihle “blázni“ si při tom užili dost zábavy. Nakonec žigulíka “testují“ i ve verzi, kdy má nástavce jen vzadu.
Svérázný monster truck vznikl z upraveného VAZu 2101, který má předek z novějšího modelu 2106. Sovětské automobily se začaly vyrábět v 70. letech minulého století. VAZ 2101 byl první model vyráběný ve Volžském automobilovém závodě (VAZ).
Vycházel z italského Fiatu 124, který se stal v roce 1966 evropským autem roku. Pro potřeby specifických ruských silnic ale prošel řadou změn, včetně instalování zcela nového čtyřválcového motoru. Motor uložený vpředu poháněl zadní tuhou nápravu.
Na sovětském trhu se vozy prodávaly s názvem Žiguli, které dostaly podle ruského pohoří ležícího nedaleko Samary. Pro export se používal název Lada. Nezdolné auto se stalo legendou i v bývalém Československu.
Čtyřválcová šestnáctistovka modelu VAZ 2106 dávala výkon 78 koní, žigulík zvládal zrychlit z nuly na stovku za 17,5 sekundy a vytáhnout se z něj dalo i 150 km/h.