Nové Clio zhodnotí všechny trumfy předchozích čtyř generací, zároveň je modernější a atletičtější. Tak prezentuje svoji novinku automobilka Renault. První fotky ukazují velké změny v interiéru, zvenku s nimi designéři šetřili. Clio tak vychází z dosluhující verze, zároveň přiznává inspiraci větším modelem Mégane.
Současná čtvrtá generace Renaultu Clio po šesti letech na trhu dosluhuje a brzy se dočká nástupce. Francouzská automobilka odtajnila první sadu oficiálních fotek svého nejprodávanějšího modelu a ukázala revoluci v interiéru i evoluci vnějšího designu.
Clio páté generace je postavené na nové platformě, ale vnější design předchozí generace nepopírá.
Od svého nástupu v roce 1990 se Clio stalo bestsellerem skupiny Renault, po celém světě bylo prodáno 15 milionů vozů. V posledních šesti letech prodeje každoročně rostly. “Pátá generace vozu Renault Clio je pro nás velmi významná, neboť se jedná o bestseller ve svém segmentu a o druhý nejprodávanější vůz v Evropě ve všech kategoriích dohromady,“ říká ředitel průmyslového designu skupiny Renault Laurens van den Acker.
I kvůli úspěchu dosavadní čtvrté generace se Francouzi zvenku nepouštěli do divokých změn. Nové Clio má o něco výraznější linie a přední masku i světlomety, které přibližují hatchback větším modelům Renaultu. Výraznější jsou i světla na zádi.
Karoserie je oproti předchůdci o 14 milimetrů kratší (4048 mm), zároveň je nižší (1440 mm), ale širší (1798 mm). Výrobce slibuje lepší aerodynamiku i větší vnitřní prostor. Ten zavazadlový narostl a proti dosluhující čtvrté generaci pojme o 26 litrů víc (391 litrů).
Revoluce v interiéru je očividná. Zcela nově pojatá kabina má interiér přiblížit vyšším segmentům. “Značně se zvýšila úroveň vnímané kvality, technické a technologické vyspělosti. Je to nejlepší Clio ze všech,“ slibuje Laurens van den Acker.
Nový “Smart Cockpit“ je kompaktnější, natočený k řidiči a integruje více technologií. Jeho design ve tvaru vlny zvýrazňuje dojem šířky. Je vybaven největšími displeji ve své kategorii, Francouzi použili měkčené materiály na palubní desce, dveřních panelech i obvodu středové konzole.
Klíčovým prvkem kokpitu je obří multimediální obrazovka o úhlopříčce až 9,3 palců - svislý vertikální tablet je inspirovaný modelem Espace. Nové Clio také poprvé nabízí digitální displej místo klasických analogových přístrojů palubní desky. Na výběr jsou dvě verze: sedmi a desetipalcová. Na palubní desce si v Renaultu dali hodně záležet. Zvláštní péče byla věnována ergonomii klavírových tlačítek a ovladačů klimatizace ve spodní části centrálního displeje s přímým přístupem k vybraným funkcím.
Sedadla pocházejí z vyšších segmentů, mají poskytovat lepší posez díky delšímu sedáku a anatomickému tvarování.
Renault navíc nabízí personalizační pakety, které zahrnují kromě jiného dekorace středové konzole, středového pásu palubní desky, specifické dveřní panely nebo volant.
Pod kapotou budou podle všeho jako základ nové litrové tříválce. V nabídce by se mohl objevit i přeplňovaný čtyřválec 1,3 TCe z Renaultu Capture. Automobilka už potvrdila i verzi s hybridním pohonem E-Tech.
Nové Clio bude mít i sportovní verzi R.S. Line, která nahradí současnou GT Line a bude mít ostřejší masku, větší kola, upravenou záď, sportovní sedadla a karbonové i hliníkové detaily.
Další možností bude luxusní Initiale Paris laděná v kůži a chromu.
Pátá generace Clia bude mít oficiální premiéru v březnu na autosalónu v Ženevě, na český trh by se měla dostat na podzim.