Proslulý český kabriolet Škoda Felicia slaví šedesátiny. Automobil sklidil ve světě velký úspěch a proslavil se jako jeden z nejpohodlnějších vozů své doby. Dodnes je jedním z nejpopulárnějších mezi sběrateli historických modelů.
Kabriolet Škoda Felicia se poprvé představil 1. března 1959 v německém Lipsku, kde sklidil obrovský úspěch. Mezi lety 1959 až 1964 sjelo z výrobní linky v Kvasinkách téměř patnáct tisíc exemplářů.
Model byl určen zejména pro trhy v Německu, Británii a Spojených státech amerických. Jeho cena byla 42 tisíc korun.
"Byla velice populární a pro motoristy to byl top, co si mohli u nás na trhu koupit. Kdo měl tenkrát Feliciii, je jako kdyby dneska jezdil v nějakém mercedesu kabrioletu," řekl sběratel aut Miroslav Horský.
Za tohle auto by se nemusely stydět ani filmové hvězdy. Ve výbavě měla kožené sedačky a stahovací střechu společně s ladnou karoserií sportovního vozu. Ovšem model má zásadní nevýhodu. Je v něm málo místa.
"To auto je čtyřmístné, ale když se na něj podíváme, tak cestovat v tom ve čtyřech lidech, by asi nebylo úplně komfortní," dodal Horský.
Řazení v tohle autě není úplně nejsnadnější. Řadící páku totiž máte hned pod volantem. Ani když se auto rozjede, nemáte ještě vyhráno. Historický unikát totiž nemá posilovač brzd ani posilovač řízení. Zastavit nebo zatáčet tak může být pořádná námaha.
Auto to vytáhne až na 130 kilometrů v hodině. Jízda se ale může pořádně prodražit, auto totiž spotřebuje až dvanáct litrů benzínu na sto kilometrů.
K nejznámějším zahraničním majitelům vozu patřil jeden z nejlepších profesionálních hokejistů své doby. Kanaďan Maurice Richard, kapitán týmu Montreal Canadiens.