Zatím poslední třetí generace Škody Octavie brázdí silnice už přes osm let. Předloni sice prošla faceliftem, který rozdělil přední světlomety, ale nové generace mladoboleslavského bestselleru se dočkáme až letos. Jak bude vypadat? Zatím to naznačují jen špionážní fotky a pár výtvorů grafiků. Indicie ale přibývají, podívejte se sami.
Ve Škodovce je prý hotovo. Ladí se detaily. Škoda Octavia IV. generace by si měla odbýt premiéru na podzim, na silnice se nejspíš dostane příští rok.
Teď je v plném proudu testování, několikrát už se novou oktávku podařilo vyfotit s kamufláží a mnozí grafici už si dali práci s vytvořením možné podoby. Vycházejí ze špionážních fotek, i z toho, jak vypadají naposledy představené modely české automobilky, třeba nová Scala.
Dost blízko nejspíš bude modrá varianta vytvořená pro německý magazín Auto Zeitung.
Děleným světlometům je každopádně po dvou letech konec. Ty nové by sice ještě měly nést náznak dělení, ale postarají se o něj už jen diody uvnitř jednolitých užších trojcípých světlometů. Ty by měly navazovat na mohutnější a výraznější masku, která bude posazená o něco níž.
Změní se také zadní světlomety – měly by dostat spíš vodorovný tvar. Na zádi se určitě objeví místo znaku roztažený nápis Škoda jako u posledních novinek.
Octavia IV. generace využije modernizovanou koncernovou platformu MQB, což by mělo umožnit snížení hmotnosti a zároveň až pěticentimetrové zvětšení rozvoru. To znamená více místa pro posádku. Technikou by měla být blízká novému VW Golf, který se už v osmé generaci ukáže o půl roku dříve.
Přednost nejspíš dostane kombík, liftback se představí až po něm. Obě verze nabídnou větší kufr, proti současné generaci až o 20 litrů.
Pod kapotou se toho nejspíš moc nezmění. Snad jen to, že se nejspíš chystá plug-in hybrid i elektromobil. Jinak by neměl chybět litrový benzínový základ se třemi válci, modernizovaná výkonnější čtyřválcová přeplňovaná patnáctistovka (130 až 200 koní) a vrcholný dvoulitr, který by měl dodat sportovní verzi RS až 250 koní.
Octavia zatím nepřijde ani o dieselové motory, současný 1.6 TDI asi nahradí nová verze 1.5 TDI a v nabídce nejspíš bude i dvoulitrový turbodiesel.
Letos chce Škoda představit i modernizovaný Superb i s plug-in-hybridním pohonem a malinké Citigo jako první čistě elektrickou sériovku. Elektroofenzíva pak bude pokračovat, příští rok má vyjet elektromobil vycházející z konceptu crossoveru Vision iV. Do konce roku 2022 chystá Škoda 30 nových modelů, deset z nich pojede na elektriku.