Nátlak, hrubý personál a taky nehorázně vysoké poplatky, o kterých zákazník mnohdy nemá ani potuchy. To jsou praktiky některých autopůjčoven, před kterými varuje spotřebitelský magazín Which? Ten sestavil žebříček nejlepších a nejhorších evropských půjčoven pro letošní rok.
Rozhodně se vyhněte španělské značce Goldcar, varuje spotřebitele britský magazín Which? Řetězec autopůjčoven se umístil mezi nejhoršími popáté za posledních šest let. Goldcar patří nadnárodní firmě Europcar a má pobočky ve 140 zemích po celém světě.
Podle hodnocení spotřebitelů používá Goldcar neférové praktiky, 38 % zákazníků uvedlo, že by si u této firmy už nikdy auto nepůjčili. A to přesto, že Goldcar patří mezi nejlevnější. Kritiku ale schytává za zákaznický servis a také za vysoké poplatky stržené z kreditních karet.
Goldcar má nejhorší hodnocení z velkých autopůjčoven. Za ní se umístily už jen menší značky InterRent a Firefly. InterRent přitom také patří firmě Europcar.
A dobré hodnocení rozhodně nemá ani samotný mateřských řetězec Europcar. Podle řady zákazníků vymáhá přepálené poplatky i za drobná poškození aut a v Británii je dokonce vyšetřován kvůli údajně uměle nafouknutým nákladům za opravy menších škod.
Autopůjčovny s nejlepším hodnocením:
Cicar
AutoReisen
Alamo
Autopůjčovny s nejhorším hodnocením:
Goldcar
InterRent
Firefly
Naopak nejlepší hodnocení má pro letošní rok společnost Cicar z Kanárských ostrovů a její lokální rival Auto-Reisen. Mezi velkými řetězci mají nejlepší recenze půjčovny Enterprise a Alamo.
Redakce magazínu Which? varovala zákazníky, aby se nedívali jen na inzerovanou cenu nabízených vozů, ale aby si půjčovnu pořádně prověřili.
Součástí hodnocení bylo například to, jak jsou zákazníci předem informováni o cenách a poplatcích a jak vysoké sumy jsou účtovány dodatečně, aniž by je půjčovna zahrnula v původní inzerované ceně. Promítlo se také, zda kvalita a značka aut nabízených na webu nebo v katalogu odpovídá skutečnosti a jakou úroveň zákazníci svoje peníze dostanou.
Průzkum probíhal od loňského do letošního února a zohlednil zkušenosti 2.178 zákazníků autopůjčoven.
“Jedna špatná odbočka na letišti by mohla snadno pokazit nebo úplně zničit vaši dovolenou. V oboru plném bezohledných praktik je správné rozhodnutí rozhodující,“ řekl redaktor Rory Boland.
Francouzská společnost Europcar koupila nízkonákladové půjčovny Goldcar předloni s tím, že se pokusí vylepšit jejich pověst. Zatím se jí to ale příliš nepovedlo.
"Jedná se o průběžný proces. Pracujeme na dalších změnách v provozu i firemní kultuře, abychom zlepšili služby pro naše stávající i nové zákazníky," uvedla mluvčí Goldcaru pro CNN prostřednictví e-mailu s tím, že si firma uvědomuje, že v minulosti nebyl zákaznický servis moc dobrý.
Během čtyř měsíců od doby, kdy průzkum magazínu Which? proběhl prý Goldcar zapracoval na zlepšování služeb, školení zaměstnanců i vyřizování stížností.