Hodně velké překvapení čekalo na policejní hlídku na dálnici u nizozemského Hilversumu. Chtěli zastavit podezřelé auto, řidič ale na rozsvícené majáky vůbe nereagoval. Policisté zjistili, že za volantem elektromobilu Tesla spí, zatímco o řízení se stará systém autopilota.
Policisty na nizozemské dálnici zaujala podezřelá jízda elektromobilu Tesla. Ten se totiž celou dobu lepil za jiné auto, přestože dálnice byla jinak úplně volná.
A tak hlídka vyrazila řidiče zkontrolovat. Jenomže ten nereagoval ani na majáčky, ani na rozsvícený nápis stop. Jeho vůz se naopak pokoušel policejní auto předjet.
Policistům připadalo, že řidič za jízdy spí a rukama se jen opírá o volant!
Jejich podezření se záhy potvrdilo. Když použili sirénu, řidič se probral a zastavil.
Dechová zkouška pak ukázala, že je opilý. Zatímco “opici“ za jízdy vyspával, spolehl se na funkci Autopilot, kterou jsou vozy Tesla vybaveny. Elektromobil se pak orientuje podle okolních vozidel a jízdních pruhů, drží nastavenou rychlost a zvládne i předjíždění.
Řidiče šlofík za volantem stál řidičák.
Případ z poloviny května není první. Policisté už za volantem Tesly přistihli několik opilců, kteří se jistili autopilotem.
Tesla přitom opakuje, že ani její pokročilý asistenční systém není plně autonomní. I při jeho aktivaci je za auto pořád zodpovědný řidič, který musí držet ruce na volantu a věnovat pozornost jízdě, případně být připraven okamžitě převzít kontrolu nad vozem. Rozhodně nesmí být opilý ani spát, přestože při tom dokáže držet ruce na volantu.