Automobilka musí stáhnout z médií svůj reklamní klip propagující elektromobil e-Golf. Reklama je prý sexistická a nekorektní - nevhodně zobrazuje role žen a mužů.
Muž jako astronaut nebo “drsný” sportovec překonávající svůj handicap. Žena připravuje svačinu, dává prádlo do pračky, hlídá dítě v kočárku. Kvůli těmto záběrům musel Volkswagen v Británii stáhnout reklamu na elektromobil e-Golf.
Podle britského úřadu pro dohled nad reklamou (ASA) klip Volkswagenu neodpovídá pravidlům pro genderové stereotypy v reklamě, informuje CNN. Nová regulace přitom začala platit teprve v červnu a reklama VW je mezi prvními, které pravidla nesplňují.
ASA prý reklamu posuzovala na základě tří stížností od diváků. Ano, čtete dobře, stížnosti byly opravdu tři! Agentura dospěla k závěru, že ženy jsou v reklamě obsazeny do rolí “pečovatelek”, což je nežádoucí a zastaralý předsudek.
Reklama na e-Golf ukazuje muže jako “dobrodruhy” - jeden zapíná bivak visící na skále, zatímco jeho žena vedle spí, další tam vystupují jako kosmonauti ve vesmíru nebo jako atlet s protézou. Střídají je záběry na ženské ruce, které připravují jídlo v kuchyni, chystají prádlo v pračce, další ženu elektromobil míjí, zatímco ona hlídá dítě v kočárku a čte si v parku…
Nová britská pravidla navazují na průzkum ASA, který před dvěma lety ukázal, že škodlivé stereotypy posílené reklamou mohou mít neblahý vliv a “omezit výběr, tužby a příležitosti dětí, mladých lidí i dospělých.”
“Ukazuje se, že genderové stereotypy v reklamách mohou přispívat k nerovnostem ve společnosti, což může mít dopad na nás všechny,” uvedl v červnu šéf ASA Guy Parker.